استفاده از ربات های چندكاره در فروشگاه های آمریكا

استفاده از ربات های چندكاره در فروشگاه های آمریكا نیو وبلاگ: در آمریكا برخی سوپرماركت ها و فروشگاه های زنجیره ای را ربات ها تمیز و ضدعفونی می كنند و مواد غذایی نیز توسط این ربات ها به درب خانه افراد ارسال می گردد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل سی. ان. ان، از زمان شیوع بیماری كووید-۱۹ تابحال كشورهای خیلی از ربات ها برای انجام كارهایی نظیر ضدعفونی كردن مكان هایی مانند بیمارستان بهره برده اند حال فروشگاهها و سوپرماركت های برخی شهرهای آمریكا از ربات ها برای تمیز كردن سطوح، انبار كالاها، قفسه ها و ارسال كالاها به شهروندان بهره برده اند.
فروشگاه ها بمنظور كاهش فشار كارمندان و افزایش سرعت در ارسال سفارشات آنلاین در هنگام بحران از ربات ها بهره برده اند. آنها معتقدند كه ربات ها و هوش مصنوعی چاره هایی را ارائه می دهند كه به آنها كمك می نماید تا سرعت و كارایی فروشگاه را بهبود بخشند.
كارشناسان معتقدند كه این بحران ممكنست سبب شود تا فروشگاه های بیشتری در جهان از ربات ها استفاده كنند.
در واشنگتن دی سی، "فروشگاه براد برنچ"(Broad Branch Market) از ربات های شش چرخ ۴۴ پوندی مجهز به چند سنسور و فناوری هوش مصنوعی برای ارسال كالا به مشتریان منطقه بهره برده است.
"تریسی استانارد"(Tracy Stannard) صاحب فروشگاه اظهار داشت: ما حدود یك هفته است كه از ربات ها استفاده می نماییم و مشتریان از اینكه كالاها توسط ربات ها برای آنها ارسال می شود احساس رضایت كرده اند.
شركت "برین"(Brain) كه این ربات ها را توسعه داده اظهار كرده، آنها علاوه بر ارسال كالا قادر به تمیز كردن سطوح فروشگاه نیز هستند و اعلام نموده بتازگی میزان فروش ربات هایش ۱۳ درصد افزایش داشته است.
وال مارت(Walmart) بزرگترین شركت خرده فروشی آمریكایی كه دارای بزرگترین شبكه فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی، سوپرماركت ها و هایپرماركت ها در جهان می باشد اظهار كرده تا آخر سال جاری از ربات های این شركت در ۱۸۶۰ فروشگاه خود استفاده خواهدنمود. این شركت بیش از ۴۷۰۰ فروشگاه در سراسر آمریكا دارد.
این شركت همین طور ربات هایی را توسعه داده كه می توانند قفسه های فروشگاه را اسكن و بررسی نمایند. والمارت اعلام نموده احیانا ۱۰۰۰ عدد از آنها تهیه خواهدنمود و ۱۷۰۰ ربات دیگر نیز كه می توانند كالاهای داخل كامیون های حمل و نقل مواد غذایی را اسكن كرده و آنها را بر طبق نوع شان مرتب كنند نیز به كار خواهد گرفت.
سوپرماركت هایی همانند "البرتسانز"(Albertsons) و "استاپ و شاپ"(Stop & Shop) نیز از ربات ها برای ارسال كالاها به مشتریان خود استفاده می نمایند.




منبع:

1399/01/20
19:21:50
5.0 / 5
3148
تگهای خبر: Shop , آنلاین , جهان , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی