با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

توقف خارش بدن با تنظیم یك پروتئین

توقف خارش بدن با تنظیم یك پروتئین به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود دریافتند كه می توان با كنترل فعالیت یك پروتئین، به خارش بدن تمام كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، پروتئینی كه بیان آن در پوست به صورت متداول رخ می دهد، ارتباط مستقیمی با فعال شدن نورون های مربوط به خارش در پوست دارد.
پژوهش جدیدی كه در "دانشگاه ایالتی كارولینای شمالی"(NC State) صورت گرفته، نشان داده است كه توقف گیرنده های این پروتئین معروف به "پریوستین"(Periostin) روی نورون های مربوط به خارش، می تواند خارش یا اگزما را در موش های آزمایشگاهی كم كند.
احساس خارش، از نورون های پوست و به واسطه خوشه ای از نورون ها معروف به "گانگلیون ریشه پشتی"(DRG) منتقل می شود كه خوشه هایی از سلول های حسی هستند و در ریشه عصب های نخاعی واقع شده اند.
"سانتوش میشرا"(Santosh Mishra)، استادیار علوم اعصاب دانشگاه ایالتی كارولینای شمالی و نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: ما دریافتیم كه پریوستین، پروتئینی كه بعنوان بخشی از واكنش آلرژیك تولید می شود، می تواند مستقیما با نورون های حسی پوست تعامل داشته باشد و نسبت به خارش واكنش نشان دهد. ما همینطور توانستیم گیرنده عصبی را كه در اتصال اولیه پریوستین و خارش نقش دارد، شناسایی نماییم.
پژوهشگران در بررسی موش های آزمایشگاهی دریافتند كه قرار گرفتن در معرض موارد حساسی زا مانند غبار، تولید پریوستین را در پوست بالا می برد و خارش را تشدید می كند اما هنگامی كه پژوهشگران، پروتئین گیرنده را غیرفعال كردند، خارش به صورت قابل توجهی كاهش پیدا كرد.
میشرا اضافه كرد: پریوستین و گیرنده آن، پوست را مستقیما به سیستم عصبی مركزی منتقل می كنند. ما اولین اتصال را در راه خارش مربوط به اگزما شناسایی كرده ایم و اگر بتوانیم این اتصال را بشكنیم، می توانیم خارش را هم برطرف نماییم.
این پژوهش، در مجله "Cell Reports" به چاپ رسید.



1399/01/20
22:53:37
5.0 / 5
2753
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی