استفاده از دستگاه درمان آپنه خواب به جای ونتیلاتور

استفاده از دستگاه درمان آپنه خواب به جای ونتیلاتور به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران آمریكایی برای جبران كردن كمبود ونتیلاتور در بیمارستان ها، به اصلاح و استفاده از دستگاه های درمان آپنه خواب پرداخته اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وایرد، از آنجائیكه بیمارستان ها هم اكنون با كمبود ونتیلاتور برای بیماران مبتلا به كروناویروس روبرو هستند، گروهی از مهندسان "دانشگاه كالیفرنیا، بركلی"(UC Berkeley) تصمیم گرفته اند تا با اصلاح دستگاه های تنفسی مانند دستگاه هایی كه برای درمان آپنه خواب به كار می روند و نسبتا فراوان هستند، این خلأ را پر كنند.
این گروه پژوهشی تلاش كردند تا با مقاوم سازی دستگاه های درمان آپنه خواب، به بیمارانی كه در حال بهبودی هستند و یا نشانه های ملایم تری دارند، كمك كنند تا از ونتیلاتورها فقط برای بیمارانی استفاده گردد كه شرایط وخیمی دارند و صدمه تنفسی آنها در مرحله پیشرفته است.
"آجای دهاریا"(Ajay Dharia)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: كسانی كه با این روش درمان می شوند، افرادی هستند كه روند بیماری آنها، كاهش یافته و یا در بلندمدت از ونتیلاتور بهره برده اند و الان رو به بهبودی هستند. هم اكنون هر بیمار ۱۴ روز از ونتیلاتور استفاده می نماید اما با كمك این روش جدید، این مدت به ۱۰ روز كاسته می شود تا ونتیلاتور در اختیار بیمار دیگری قرار بگیرد.
"بیمارستان عمومی ماساچوست"(MGH) و مركز پزشكی "دانشگاه اموری"(Emory University) هم هم اكنون به اصلاح دستگاه های درمان آپنه خواب مشغول هستند تا كمبود ونتیلاتور را جبران كنند. "كریس مارتین"(Chris Martin)، از پزشكان مركز پزشكی دانشگاه اموری اظهار داشت: با اینكه این مركز هم اكنون به ونتیلاتور اضافه نیاز ندارد اما در حال اصلاح دستگاه های آپنه خواب است. ما می دانیم كه باید با شرایط جدید سازگار باشیم و تلاش داریم همه تجهیزات مورد نیاز را فراهم نماییم.
به قول "سازمان غذا و داروی آمریكا"(FDA)، دستگاه هایی مانند دستگاه درمان آپنه خواب كه هم اكنون در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند، برای كمك به درمان كووید- ۱۹ نیازی به تایید باردیگر ندارند.
هم اكنون دو نوع دستگاه كمك به آپنه خواب وجود دارد؛ دستگاه نخست، "BiPOP" است كه اكسیژن را به واسطه یك ماسك یا لوله بینی، به ریه بیمار می فرستد. دومین دستگاه، "CPAP" نام دارد كه انعطاف كمتری دارد اما كوچك تر، ارزان تر و جهت استفاده ساده تر است.



1399/01/25
17:09:40
5.0 / 5
2602
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی