اخراج ربات فروشنده به علت بی كفایتی!

اخراج ربات فروشنده به علت بی كفایتی! نیو وبلاگ: یك ربات كه در یك سوپر ماركت محلی كار می كرد، تنها بعد از یك هفته كار در فروشگاه به دلیل بی كفایتی اخراج شد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از میرور، استخدام این ربات كه ˮفابیوˮ نام دارد، بخشی از آزمایش یك برنامه توسط ˮBBCˮ بود تا ببیند آیا ربات ها می توانند با مشتریان در فروشگاه تعامل كنند.

فابیو در فروشگاه های زنجیره ای و شیكˮ مارگیوتاˮ(Margiotta) واقع در ادینبرو، مركز اسكاتلند، قرار گرفت. وظیفه این ربات این بود كه با مشتریان با سلام و احوالپرسی و شوخی ارتباط برقراركند و همینطور به آنها در پیدا كردن محصولات مورد نظرشان كمك نماید.

النا مارگیوتا كه به همراه پدرش این فروشگاه ها را اداره می كند اظهار داشت: تصور ما این بود كه عملكرد این ربات عالی خواهد بود و ما قصد داشتیم تا به مشتریان نشان دهیم كه همیشه مایل به انجام كارهای هیجان انگیز و جدید هستیم.

فابیو كه توسط دانشگاه ˮهریوت واتˮ طراحی شده و نام رسمی آن ˮربات فروشندهˮ است، برای مقابله با سر و صدای محیط فروشگاه هم تلاش می كرد.

این ربات در هیچ كدام از كارهای فروشگاه توانایی رقابت با انسان را نداشت. بعنوان مثال: به هنگام توزیع ˮتسترهای غذاˮ، قادر به مطابقت با همكاران انسان خود نبود. بعد از 15 دقیقه ایستادن در راهرو فروشگاه تنها توانست به دو مشتری نمونه غذا برای تست دهد. این در شرایطی است كه همكاران انسان این ربات توانستند در این مدت زمان، به 12 نفر از مشتریان عرضه خدمات كنند.



لوئیزا اظهار داشت: وجود این ربات از تعداد مشتریان این فروشگاه كاست.

وی ادامه داد: به نظر می رسید كه مردم نسبت به این ربات امتناع ورزیدند.

وی اظهار نمود: یكی از مشكلات ما با این ربات ˮمحدودیت حركتیˮ آن بود. فابیو قادر نبود تا همه فضای فروشگاه را گشته و مكان دقیق محصولات مورد نظر مشتریان را به آنها اعلام نماید.

در عوض، فقط موقعیت كلی محصولات را به مشتریان اعلام می كرد. بعنوان مثال او فقط می اظهار داشت: ˮپنیر در یخچال است!ˮ كه برای مشتریان كمك كننده نبود.

نكته جالب راجع به اخراج این ربات این است كه زمانی كه به فابیو اعلام گردید كه می تواند فروشگاه را ترك كند، پرسید: آیا از دست من عصبانی هستید؟




1396/11/03
13:57:29
5.0 / 5
4466
تگهای خبر: ربات , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی