پژوهشگران آمریكایی ابداع كردند

مدلی كه مرگ و میر ناشی از كروناویروس را پیش بینی می كند

مدلی كه مرگ و میر ناشی از كروناویروس را پیش بینی می كند نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی، مدل جدیدی برای پیش بینی مرگ و میر ناشی از كروناویروس ابداع نموده اند كه می تواند نتیجه دقیق تری عرضه نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، گروهی از پژوهشگران "دانشگاه ماساچوست در امهرست" (UMass)، با یكی كردن چندین مدل گوناگون، نوعی مدل پیش بینی ابداع نموده اند كه می تواند تصویر دقیق تری از اثرات احتمالی كروناویروس عرضه نماید.
شاید این روش كلی كه پیش بینی های دقیقی برای آنفلوانزای فصلی عرضه كرده است، بتواند امكان دستیابی به ذخیره متمركزی از داده ها و ارائه مدلهای پیش بینی را علاوه بر سیاست گذاران و دانشمندان مراكز كنترل و پیشگیری، برای عموم مردم نیز فراهم آورد.
"نیكلاس ریچ" (Nicholas Reich)، مدیر مركز پیش بینی آنفلوانزا در دانشگاه ماساچوست اظهار داشت: هیچ كدام از این مدلهای مورد استفاده، به تنهایی برای تصمیم گیری كافی نیستند. ما یك مدل ساده و تركیبی ابداع كرده ایم تا همه پیش بینی ها در مورد كووید- ۱۹ را به صورت یكجا ارائه دهیم. بعضی از این مدلها، بیش از اندازه خوش بین و بعضی از آنها بیش از اندازه بدبین هستند اما واقعیت، حدودا میان این دو حركت می كند. ما به تنوع این مدلها نیاز داریم تا همه احتمالات آینده را درك نماییم.
این مدل جدید پیش بینی كووید- ۱۹، داده هایی كه گروه های پژوهشی "موسسه ارزیابی و سنجش سلامت آمریكا" (IHME)، "دانشگاه كلمبیا" (Columbia University)، "دانشگاه نورث ایسترن" (NEU)، "امپریال كالج لندن" (Imperial College London) و "آزمایشگاه ملی لس آلاموس" (LANL) به دست آورده اند، در بر دارد.
ریچ افزود: همكاری با هر یك از گروه هایی كه تابحال دراین زمینه به ما اضافه شده اند، نتیجه مثبتی داشته و ما می خواهیم در روزها و هفته های آینده، پیش بینی ها را به مركز اصلی مدل خود اضافه نماییم.
ریچ در توئیت جدیدی، از اولین همكاری گروهی آگاهی داد و مدلهای پیش بینی را به اشتراك گذاشت. این مدلها، بر داده های استاندارد پیش بینی مبتنی هستند كه از گروه های پژوهشی متفاوتی به دست آمده اند. ریچ طی هفته گذشته با همكاری "كیتی هاوس" (Katie House)، پژوهشگر علوم كامپیوتر دانشگاه ماساچوست در امهرست و "نوتكا واتاناكیت" (Nutcha Wattanachit)، دانشجوی دكتری آمار زیستی این دانشگاه، دقت مدلهای پیش بینی گروه های دیگر جهان را در یك قالب هماهنگ كرد.
این مدلها، تجسمی تعاملی در مورد پیش بینی مرگ و میر ناشی از كووید- ۱۹ در سراسر آمریكا ارائه می دهند. ریچ علاوه بر این مدل تركیبی، از آماده سازی مدل هایی جهت بررسی تعداد كلی بیماران و افراد بستری شده آگاهی داد.
ریچ در این زمینه اظهار داشت: این مدل، شبیه به سیستمی است كه ما پیش تر برای پیش بینی آنفلوانزا ساخته بودیم. همه داده های این مدل، عمومی هستند و ما فقط آنها را كنار هم قرار می دهیم. مدل سازی، بخش مهمی از اقدامات مربوط به كووید- ۱۹ است و منبع بسیار مهمی محسوب می شود. ما می خواهیم با گروه های بسیاری همكاری نماییم تا تنوع روش های مدل سازی را نشان دهیم.
وی ادامه داد: چالش های مربوط به این كار، بسیار بیشتر از مدلهای پبش بینی آنفلوانزا است. پیش بینی كووید- ۱۹، یك موقعیت كاملا متفاوت می باشد برای اینكه برای پیش بینی آن نمی توان بر داده های نظارت سلامت مربوط به ۲۰ سال پیش تكیه داشت.




منبع:

1399/01/31
11:48:20
5.0 / 5
2582
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی