واكسن كرونای دانشگاه آكسفورد تا ۳ هفته دیگر به تولید انبوه می رسد

واكسن كرونای دانشگاه آكسفورد تا ۳ هفته دیگر به تولید انبوه می رسد به گزارش نیو وبلاگ موسسه ˮسرومˮ( Serum) هند كه به تولید دارو و واكسن می پردازد، اعلام نمود كه برنامه دارد تولید واكسن ˮكووید-۱۹ˮ ساخته شده توسط دانشگاه ˮآكسفوردˮ را طی دو تا سه هفته آتی آغاز كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اکونومیک تایمز، شرکت هندی "سروم"(Serum) اعلام نمود که می خواهد واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد را طی دو تا سه هفته آتی به تولید برساند.
این شرکت امیدوار است که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی واکسن، تا ماه اکتبر(مهر و آبان) سالجاری آنرا به بازار عرضه نماید.
شرکت سروم که در شهر " پونه"(Pune) هند قرار دارد، در تولید انبوه واکسن کروناویروس، با دانشگاه آکسفورد همکاری می کند.
"آدار پوناوالا"(Adar Poonawalla) مدیر موسسه "سروم" اظهار کرد، تیم ما همکاری نزدیکی با دکتر هیل از دانشگاه آکسفورد داشت و ما انتظار داریم که تولید واکسن ساخت این دانشگاه را طی دو یا سه هفته آتی آغاز نماییم و در شش ماه اول، ماهیانه پنج میلیون دوز از این واکسن را به تولید برسانیم.
وی ادامه داد، به دنبال آن ما امیدواریم که مقیاس تولید را افزایش داده و هر ماه ۱۰ میلیون دوز از واکسن را تولید نماییم.

گفتنی است این موسسه پیش از این هم با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده و در پروژه تولید واکسن مالاریا هم با این دانشگاه همکاری داشته است.
موسسه "سروم" می خواهد همزمان با تولید واکسن، کارآزمایی بالینی آنرا در هند هم انجام دهد.
به نظر می آید شرکت های سازنده واکسن برای صرفه جویی در زمان همزمان با پیش بردن آزمایشات، تولید انبوه آنرا هم پیش می برند تا به محض موفقیت آمیز بودن آزمایش ها، توزیع واکسن ها صورت گیرد.
پیش تر محققان دانشگاه "آکسفورد" خبر ساخت واکسن "کووید-۱۹" را به جهانیان مخابره کردند.
این واکسن روز جمعه مرحله نخست از آزمایش بالینی خویش را سپری نمود و به دو نفر تزریق شد.
"سارا گیلبرت"(Sarah Gilbert)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: من شخصا اطمینان زیادی به این واکسن دارم. ما باید قبل از به کار بردن واکسن روی شمار زیادی از مردم، نشان دهیم که این واکسن می تواند کارآیی لازم را در بیماران مبتلا به کروناویروس داشته باشد.



1399/02/08
19:02:41
5.0 / 5
2553
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی