برنامه عجیب شركت داروسازی ژاپنی؛

ساخت واكسن كرونا با بهره گیری از حشرات

ساخت واكسن كرونا با بهره گیری از حشرات نیو وبلاگ: یك شركت داروسازی ژاپنی می خواهد با بهره گیری از حشرات، واكسن كروناویروس را ابداع كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیکی ایشین ریویو، یک شرکت داروسازی ژاپنی موسوم به "شیونوگی" (Shionogi) اعلام نموده که در حال ابداع واکسن کروناویروس با کمک حشرات است و می خواهد آزمایش های بالینی آنرا امسال آغاز کند.
شرکت "یوام ان فارما" (UMN Pharma) که از زیرمجموعه های شرکت شیونوگی است، به همکاری با وزارت بهداشت ژاپن پرداخته تا واکسن را برای آزمایش های بالینی آماده کند. انتظار می رود که نهایتا ۱۰ میلیون دوز از این واکسن تولید شود.
ابداع این واکسن، به برنامه ریزی باردیگر ژن های "باکولوویروس" (baculovirus) نیاز دارد. باکولوویروس، نوعی پاتوژن است که فقط بندپایان را آلوده می کند و پروتئینی شبیه به پروتئین کروناویروس را پدید می آورد. پژوهشگران طی این پروژه، ویروسی که باردیگر مهندسی شده را به حشرات تزریق کردند و به آنها اجازه دادند تا رشد کنند.
به گفته پژوهشگران شیونوگی، حشرات برای تولید انبوه واکسن ها، کارآیی بسیاری دارند برای اینکه سلول های آنها می توانند تغییرات را بهتر از پستانداران تحمل کنند. آنها باور دارند که با کمک حشرات می توانند واکسن را طی هشت هفته تولید کنند.
واکسن کروناویروس، پروژه ای در راس پروژه های دیگر است که از ماه مارس با همکاری "موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا" (NIAID) در دست اقدام قرار دارد.
پروتئین ویروس می تواند به واکنش ایمنی در فردی که واکسن را دریافت می کند منجر شود. پژوهشگران قصد دارند این واکسن را طوری طراحی نمایند که بتواند سیستم ایمنی را برای تشخیص دادن آنتی ژن آموزش دهد؛ در نتیجه سیستم ایمنی هنگام قرار گرفتن در معرض کروناویروس واقعی، به سرعت واکنش نشان میدهد.




منبع:

1399/02/09
23:52:10
5.0 / 5
2437
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی