پژوهشگران اسكاتلندی به دنبال ساخت داروی كرونا به صورت اسپری بینی هستند

پژوهشگران اسكاتلندی به دنبال ساخت داروی كرونا به صورت اسپری بینی هستند نیو وبلاگ: پژوهشگران اسكاتلندی امیدوارند آزمایش بالینی یك داروی ضد كروناویروس را كه می تواند به صورت اسپری بینی مصرف شود، آغاز كنند كه در آزمایشگاه نتایج مثبتی برای مقابله و درمان بیماری ˮكووید-19ˮ داشته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه "سنت اندروز"(St Andrews) اسکاتلند دریافتند که داروی "نئومیفیل"(Neumifil) که توسط پژوهشگران شرکت "پنوماژن"(Pneumagen) ساخته شده است، می تواند برای درمان "کووید-۱۹" موثر باشد. شرکت "پنوماژن" از شرکت های وابسته به دانشگاه "سنت اندروز" است.
این دارو قبل از این بعنوان درمانی برای آنفلوآنزا ساخته شده بود ولی نتایج بررسی آن در مرحله آزمایشگاهی نشان میدهد که ممکنست این دارو از مبتلاشدن به کووید-۱۹ جلوگیری کند.
محققان دانشگاه "سنت اندروز" دریافتند که این دارو که میتواند به صورت اسپری بینی مصرف شود می تواند به پروتئین هایی با شکل تیز در سطح ویروس متصل شود و از اتصال ویروس به سلول هایی که در مجاری تنفسی انسان وجود دارند، جلوگیری کند.
البته هنوز این نتایج در حد آزمایشگاه است ولی بررسی و مشاهده آن توسط سازمان بهداشت عمومی انگلیس این امیدواری را به وجود آورده که داروی "نئومیفیل" می تواند در بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" هم استفاده گردد.
داروی "نئومیفیل" تعامل کروناویروس با ساختارهایی به نام "گیرنده های ACE-۲" در مجاری تنفسی را می بندد. این مجاری، درهایی برای ورود ویروس به بدن هستند.
این گیرنده ها تمرکز اصلی دانشمندان برای توقف کووید-۱۹ هستند.
داروی "نئومیفیل" که به ویروس حمله می کند، به مولکول های قند سطح سلول های تنفسی(در ریه و مجاری هوایی) و ویروس متصل می شود.
به این ترتیب، توانایی ویروس برای حمله به سلول های تنفسی مسدود می شود.
"گری تیلور"(Gary Taylor) محقق ارشد پروژه و استاد زیست شناسی دانشگاه سنت اندروز اظهار کرد، ما امیدواریم داروی خودرا بعنوان یک اسپری بینی مورد استفاده بیماران قرار دهیم و تصور ما این است که به صورت هفته ای استفاده گردد.
در تست های آزمایشگاهی داروی مذکور در دانشگاه "سنت اندروز"، داروی "نئومیفیل" توانست در سه مطالعه جداگانه در لوله های آزمایشگاهی، هم کروناویروس را درمان کند و هم از بروز آن جلوگیری کند.
این مطالعات در آزمایشگاه های مختلف انجام شدند.
پس از نتایج امیدوارکننده این تحقیق، پژوهشگران امیدوارند این دارو را روی حیوان و بعد از آن روی انسان ها آزمایش نمایند.




منبع:

1399/02/10
23:37:33
5.0 / 5
2552
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی