با تلاش پژوهشگران روسی مشخص شد

لطمه وارد شده به گرافین، واكنش الكتروشیمیایی آن را بیشتر می كند

لطمه وارد شده به گرافین، واكنش الكتروشیمیایی آن را بیشتر می كند نیو وبلاگ: پژوهشگران روسی در بررسی جدید خود دریافتند كه لطمه های وارد شده به گرافین، میزان انتقال الكترون را می افزایند و به كارایی بیشتر آن منجر می شوند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از پارالل استیت، پژوهشگران "موسسه فیزیک و فناوری اسکولتک"(Skoltech) در بررسی جدیدی، اثرات نقص های گرافین را بر انتقال الکترون مورد بررسی قرار دادند. بررسی ها نشان دادند که این نقص ها می توانند میزان انتقال بار الکتریکی را به میزان قابل توجهی بالا برند. علاوه بر این، با تغییر نوع نقص می توان سرعت انتقال الکترون را افزایش داد. این روش می تواند کارایی قابل توجهی در ابداع سنسورهای کارآمد الکتروشیمیایی و الکتروکاتالیست ها داشته باشد.
کربن، کاربرد گسترده ای در الکتروشیمی دارد. نوع جدیدی از الکترودهای مبتنی بر کربن که از گرافین ساخته شده اند، قابلیت زیادی در ساخت زیست حسگرها، فناوری فتوولتاییک و پیل های الکتروشیمیایی دارند.
خاصیت های الکتروشیمیایی گرافین، وابستگی زیادی به ساختار شیمیایی و خاصیت های الکترونیکی آن دارند که می تواند تاثیر قابل توجهی بر روند اکسایش- کاهش داشته باشد. انتقال الکترون روی سطح گرافین، با داده های تجربی بسیاری شبیه سازی شده که امکان تقویت میزان انتقال را در نقص های ساختاری نشان می دهند.
پژوهشگران در این پروژه، به بررسی انتقال الکترون روی سطح گرافینی پرداختند که نقص های گوناگونی دارد. همه این نقص ها به صورت قابل توجهی بر میزان انتقال اثر می گذارند.
پروفسور "سرجی کیسلنکو"(Sergey Kislenko)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما در محاسبات خود سعی کردیم تا رابطه میان انتقال الکترون و تغییر در خاصیت های الکترونیکی گرافین که در اثر لطمه ها و نقص ها به وجود آمده اند، نشان دهیم. نتایج این بررسی نشان داد نقص های ورقه گرافین می توانند به افزایش تراکم الکترون منتقل شده، کمک کنند.
وی ادامه داد: ما همین طور دریافتیم که نوع نقص وارد شده به ورقه، بر میزان انرژی قابل انتقال اثر می گذارد. ما باور داریم که این اثرات می توانند بر افزایش کاربردهای سنسورهای الکتروشیمیایی موثر باشند و به طراحی مواد جدیدی برای کاربردهای الکتروشیمیایی کمک کنند.
این پژوهش، در مجله "Electrochimica Acta" به چاپ رسید.




منبع:

1399/02/23
14:21:46
5.0 / 5
2236
تگهای خبر: الكترونیك , پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی