پژوهشگران چینی در فاز حیوانی ابداع كردند

برچسبی كه زخم های ناشی از دیابت را به سرعت درمان می كند

برچسبی كه زخم های ناشی از دیابت را به سرعت درمان می كند به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران چینی، نوعی برچسب پوستی ابداع نموده اند كه می تواند زخم های ناشی از دیابت را زودتر از روش های دیگر درمان كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، پژوهشگران چینی موفق شده اند با یک برچسب پوستی که از جلبک های فیروزه ای ساخته شده، زخم موش ها را ترمیم کنند. شاید روزی بتوان از این برچسب برای درمان زخم های مزمن افراد مبتلا به دیابت هم بهره برد.
حدود یک چهارم افراد مبتلا به دیابت، از زخم های مزمن رنج می برند چونکه گردش خون ضعیف و علل دیگر باعث می شوند که ترمیم پوست آنها بعد از خراش برداشتن و یا بریده شدن، دشوار باشد. چنین شرایطی در موارد حادتر حتی می تواند به قطع عضو صدمه دیده ختم شود.
زخم های ناشی از دیابت گاهی اوقات با کمک اکسیژن درمان می شوند چونکه این باور وجود دارد که اکسیژن می تواند به ترمیم زخم کمک نماید اما این روش، اغلب نتیجه بخش نیست چونکه فقط مقدار کمی از اکسیژن می تواند به پوست نفوذ کند.
پژوهشگران "دانشگاه نانجینگ" (NJU) چین برای بهبود اکسیژن رسانی به خون، نوعی برچسب پوستی ابداع نموده اند که از باکتری های زنده معروف به "Synechococcus elongates" پر شده است. این باکتری ها معمولا با نام باکتری های فیروزه ای شناخته می شوند و اکسیپن را به صورت طبیعی در حضور نور خورشید و طی فرایند فتوسنتز تولید می کنند.
این برچسب پوستی، دانه های هیدروژل را شامل می شود که می توانند اکسیژن را در خود فرو ببرند و آنرا با خود به داخل پوست برسانند. هزینه ساخت این برچسب، کمتر از 0.99 دلار است.
پژوهشگران، تأثیر این برچسب پوستی را با تأثیر اکسیژن درمانی در موش های مبتلا به دیابت که زخم های پوستی به قطر یک سانتی متر داشتند، مقایسه کردند.
زخم موش ها بعد از شش روز، با کمک این برچسب تا 45 درصد درمان شد؛ در حالیکه زخم موش هایی که تحت اکسیژن درمانی قرار داشتند، تنها 20 درصد بود. همینطور زخم های درمان شده با برچسب، سه روز زودتر از زخم موش های دیگر، به صورت کامل بسته شدند و هیچ عوارض جانبی هم به همراه نداشتند.
پژوهشگران امیدوارند که بتوانند این برچسب را قبل از به کار گرفتن در آزمایش های بالینی انسانی، روی حیوانات بزرگتری آزمایش نمایند.
این پژوهش، در مجله "Science Advances" به چاپ رسید.




منبع:

1399/02/27
15:33:16
5.0 / 5
2710
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی