با تلاش پژوهشگران آمریكایی ابداع شد

ماده ای كه ساختمان ها را در مقابل امواج زمین لرزه مقاوم می كند

ماده ای كه ساختمان ها را در مقابل امواج زمین لرزه مقاوم می كند نیو وبلاگ: پژوهشگران آمریكایی، نوعی ماده انعطاف پذیر ابداع نموده اند كه می تواند تحمل ساختمان ها را در مقابل امواج زمین لرزه افزایش دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، بااینکه ساختمان ها معمولا کیلومترها با مرکز لرزه فاصله دارند اما به خاطر انرژی زلزله که سبب لرزش زمین می شود، فرو می ریزند. پژوهشگران "دانشگاه میزوری"(MU)، ماده انعطاف پذیری طراحی نموده اند که به ساختمان ها کمک می نماید تا تحمل امواج انرژی را داشته باشند.
"گولیانگ هوانگ"(Guoliang Huang)، سرپرست این گروه پژوهشی اظهار داشت: ماده انعطاف پذیری که ما ابداع کرده ایم، می تواند روی سطوح خاصی کشیده شود و شکل بگیرد. می توان با این ماده، روی ساختمان ها را پوشاند تا در مقابل زمین لرزه، انعطاف پذیر باشد. آنچه در مورد این ماده ساختاربندی شده، منحصر به فرد است، توانایی آن در محافظت از ساختمان در مقابل امواج انرژی است که در سراسر زمین حرکت می کنند.
هوانگ افزود: از این ماده می توان در صنایع دفاعی بهره برد تا به محافظت از آنها در مقابل لرزش بخش های مکانیکی مانند موتور زیردریایی بپردازد.


وی ادامه داد: بیش از ۲۰ سال است که کسی نتوانسته یک چاره طبیعی برای مشکل لرزش عرضه نماید. حالا ما روشی را طراحی، مدلسازی و ابداع کرده ایم که به صورت طبیعی وجود ندارد.
"آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا"(ARL)، بودجه این پژوهش را تامین کرده است. "دان کول"(Dan Cole)، مدیر برنامه این سازمان اظهار داشت: شاید این پژوهش به ارائه راهبردهای جدیدی منجر شود که امواج مکانیکی را هدایت و از مناطق بحرانی دور می کنند و قابلیت های جدیدی را برای محافظت از سربازان و عملیات نظامی ارائه می دهند.
این پژوهش، در مجله "Physical Review Letters" به چاپ رسید.




منبع:

1399/03/10
12:47:55
5.0 / 5
2533
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی