شركت سازنده ماژول دروازه ماه برگزیده شد

شركت سازنده ماژول دروازه ماه برگزیده شد نیو وبلاگ: ناسا شركت ˮنورثروپ گرومنˮ(Northrop Grumman) را برای طراحی ماژول ˮپایگاه سكونت و آمایشˮ(HALO) برای پاسگاه فضای عمیق ناسا در پروژه ˮآرتمیسˮ و بمنظور حضور پایدار در كره ماه برگزید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت "نورثروپ گرومن"(Northrop Grumman) از طرف ناسا برای طراحی ماژول "پایگاه سکونت و آمایش"(HALO) برای پاسگاه فضای عمیق ناسا با ارزش ۱۸۷ میلیون دلار برگزیده شد.
بر طبق فضاپیمای باری بدون سرنشین "سیگنوس"(Cygnus) که توسط شرکت تابعه "نورثروپ گرومن" ساخته شده است، ماژول "HALO" بخش های قابل سکونت تحت فشار را برای فضانوردان فراهم می آورد.
بخش مهمی از برنامه "آرتمیس"(Artemis) ناسا برای حضور پایدار و دائمی آمریکا در ماه، پایگاه دروازه ماه است که یک فضاپیمای ماژولار است که برای پشتیبانی از ماموریت های سرنشین دار و بدون سرنشین به سطح ماه و در آینده در مریخ، در مدار ماه قرار خواهد گرفت.
یکی از مهم ترین ماژول های دروازه ماه، ماژول "HALO" است که به اندازه یک آپارتمان کوچک توصیف شده است و شامل سیستم پشتیبانی از زندگی است که با اتصال به یک فضاپیمای "اوریون"(Orion) کار می کند.
هم اکنون "HALO" هنوز در مرحله طراحی اولیه است و مقرر است ساخت آن در آخر سال جاری بررسی شود. این قرارداد ۱۸۷ میلیون دلاری بودجه طراحی "HALO" را تامین می کند. طبق گفته ناسا، در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله طراحی، قرارداد دیگری برای تامین هزینه ساخت و مونتاژ "HALO" منعقد می شود.
بااینکه هنوز جزئیات خیلی از طراحی "HALO" مشخص نشده است، ناسا می گوید که ماژول "PPE" در سال ۲۰۲۳ با "HALO" ادغام خواهد شد. دلیل این امر این است که یکپارچه کردن ماژول ها بجای جفت کردن آنها در مدار، هزینه ها را می کاهد و خطرات عملیات اتصال در فضا را از بین می برد.
ماژول "PPE" نیروی "HALO" را با سیستم پیشرانه الکتریکی خورشیدی ۶۰ کیلوواتی تامین می کند.
"دن هارتمن" مدیر برنامه "دروازه"(Gateway) در مرکز فضایی جانسون متعلق به ناسا می گوید: ما در این دو ماژول اولیه همچون ترکیب اجزای آژانس فضایی اروپا(ESA)، آژانس فضایی کانادا، آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و محموله های حاصل از جوامع تحقیقاتی خودمان پیشرفت قابل توجهی داریم. برنامه جدید برای ادغام دو ماژول، نشانگر توانایی های ناسا و شرکای آن در انعطاف پذیری و ارزیابی مجدد برنامه ها در صورت ضرورت است. با پرتاب این ماژول ها در کنار هم، ما می توانیم بطور قابل توجهی خطرات را کاهش دهیم و مقرون به صرفه سازی را افزایش دهیم.




منبع:

1399/03/18
21:55:01
5.0 / 5
2131
تگهای خبر: پروژه , تحقیقات , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی