دانشمندان دانشگاه ناتینگهام مطرح كردند

۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد كه نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار كنیم!

۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد كه نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار كنیم! به گزارش نیو وبلاگ دانشمندان تخمین می زنند كه ۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد كه ما نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار نماییم و می گویند معلوم نیست كه چرا هنوز ما از آنها چیزی نشنیده ایم، اما باید حیات فرازمینی وجود داشته باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مطمئناً همه ما تابحال فیلم های زیادی دیده ایم که در آنها انسان ها تلاش در رابطه با بیگانگان و موجودات فضایی دارند و یا زمین با حمله موجودات فرازمینی مواجه می شود.
حالا دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس می گویند ما باید در واقع بتوانیم با بیشتر از ۳۰ تمدن بیگانه در کهکشان خود ارتباط برقرار نماییم.
آیا کسی خارج از زمین وجود دارد؟
طبق گفته گروه دانشمندان دانشگاه ناتینگهام، کسی آن بیرون حضور دارد. در حقیقت اگر بخواهیم دقیق بگوییم، امکان دارد ۳۶ تمدن بیگانه وجود داشته باشند و بتوانند با ما ارتباط برقرار کنند.
اما دانشمندان دانشگاه ناتینگهام چگونه به این عدد رسیده اند؟
"کریستوفر کونسلیس" به گاردین اظهار داشت: اساساً ما فرض کردیم که حیات هوشمند بر روی سایر سیارات شبیه به زمین مانند آنچه روی زمین شکل گرفته است، بوجود آمده باشد. ازاین رو طی چند میلیارد سال، حیات به صورت خودکار بعنوان یک قسمت طبیعی از تکامل شکل می گیرد.
برآورد دانشمندان این است که ۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد که ما می توانیم با آنها صحبت نماییم.
این تیم با بهره گیری از مشخصه های زمین، عوامل موجود در سیاره هایی را که شبیه به زمین ما هستند و در یک منظومه خورشیدی مستقر شده اند، بررسی کردند. این کار به محققان معلوماتی داد تا بتوانند روی آنها برای محاسبات و رسیدن به اعداد قابل اتکا که کمتر حدسی و گمانی باشند، حساب کنند.
این گروه این محاسبات را "اصل نجومی کوپرنیکی"(Astrobiological Copernican Principle) نامیده است و از آن نتیجه گرفته که ۳۶ تمدن بیگانه در فضا وجود دارد که می توانند با ما ارتباط برقرار کنند.
محققان می گویند آنها دقیقاً مانند ما ارتباطات رادیویی و مأموریت های اکتشافات فضایی دارند و مثل ما می کوشند سیگنال هایی را به فضا ارسال نمایند.
با این وجود، هنوز هم بزرگترین سؤال باقی مانده است: پس چرا بیگانگان با ما ارتباط برقرار نکرده اند؟
"کونسلیس" اعتقاد دارد که آنها از ما بسیار دور هستند و نزدیکترین آنها احیانا حداقل ۱۷ هزار سال نوری با ما فاصله دارد. این بدان معناست که ما باید ۶۱۲۰ سال دیگر صبر نماییم تا بتوانیم با دیگر اشکال زندگی در کهکشان خود ارتباط برقرار نماییم. ازاین رو باید ببینیم چندین نسل پس از ما در این رابطه چه خواهند یافت.
این مطالعه در مجله Astrophysical Journal انتشار یافته است.



1399/03/30
12:54:11
5.0 / 5
2417
تگهای خبر: دانشگاه , دانشمند , سیاره , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی