توسعه ابزارهای زیست شناسی مصنوعی برای مهندسی پیشرفته گیاهان

توسعه ابزارهای زیست شناسی مصنوعی برای مهندسی پیشرفته گیاهان به گزارش نیو وبلاگ محققان موسسه زیست انرژی(JBEI) آمریكا در مطالعه اخیرشان مجموعه جدیدی از ابزارهای زیست شناسی مصنوعی را برای مهندسی پیشرفته گیاهان توسعه داده اند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، توانایی ایجاد گیاهان با کمک مهندسی ژنتیک برای ایجاد کشاورزی پایدار و انرژی تجدیدپذیر مهم می باشد. اما روش های موجود برای مهندسی گیاهان در مقایسه با روش های موجود برای مهندسی باکتری ها چندان توسعه نیافته است. حال دانشمندان راهی برای حل این مساله به وجود آورده اند.
طی این مطالعه، دانشمندان مجموعه ای از پروموتر گیاهان مصنوعی را تولید کردند که به آنها در مهندسی صفات پیچیده تر گیاهان کمک خواهدنمود.
پروموتر یا پیش بر(Promoter) در ژنتیک به قسمتی از دی ان ای گفته می شود که رونویسی یک ژن از آنجا شروع می شود. فعال کننده ها در نزدیکی توالی پروموتر قرار داشته و میزان بیان را می افزایند.
این ابزارها به دانشمندان این امکان را می دهند که میزان کم یا زیاد بودن بیان ژن را بررسی نموده و کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشند.
آن ها همین طور موجب می شوند که ژن ها در قسمت خاصی از گیاه مانند ریشه یا برگ بیان شوند که انجام این کار قبل از این برای دانشمندان همانند یک چالش بوده است.
"شیح"(Shih) مدیر طراحی بیوسیستم های گیاهی این موسسه اظهار داشت که این تحقیق مفهومی را ارائه می دهد که می توان از آن و توسط پروموترهای گیاهی برای دستیابی به یک الگوی بیان ژن خاص بهره برد.
شیح اضافه کرد: توانایی طراحی و ساخت پروموتورهای متفاوت به ما این امکان را می دهد تا به اهداف مختلف دست یابیم و کشف های زیادی در حوزه پیچیده زیست شناسی مصنوعی انجام دهیم.



1399/04/16
17:32:43
5.0 / 5
2335
تگهای خبر: دانشمند , سیستم , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی