ارتباط قند خون بالا با مرگ ناشی از كووید-۱۹

ارتباط قند خون بالا با مرگ ناشی از كووید-۱۹ به گزارش نیو وبلاگ نتایج تحقیقات جدید نشان داده است كه احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به كووید- ۱۹ كه سطح قند خون آنان بالا است ۲ برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان چینی به بررسی بیمارانی پرداختند که مبتلا به کووید -۱۹ و با قند خون بالا بودند. این بیماران در بیمارستان های ووهان بستری شده بودند که در نهایت جان خویش را از دست دادند.
این محققان به این نتیجه رسیدند که احتمال مرگ و میر بیماران کرونایی که قند خون آنها بالا بود، دو برابر بیشتر از کسانی بود که قند خون آنها پایین بود. حتی اگر این افراد مبتلا به دیابت نبودند.
مطالعات قبلی حاکی از آن بود که بین قند خون غیرطبیعی بالا و خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از ذات الریه، سکته مغزی، قلبی و جراحی ارتباط مستقیم وجود دارد.
به قول تیم تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت "هواژانگ"( Huazhong)، بین مبتلا شدن به دیابت و خطر بالای مرگ ناشی از کووید-۱۹، ارتباط وجود دارد.
تیم تحقیقاتی این پروژه میزان سرعت قند خون در بیماران را از ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ میلادی در دو بیمارستان در ووهان بررسی کردند.
در مجموع ۶۰۵ بیمار بررسی شدند که ۱۱۴ نفر از آنها با میانگین سنی ۵۹ سال، از دنیا رفتند.
۳۴ درصد از آنها دارای یک یا چند بیماری زمینه ای بودند اما دیابت در آنها تشخیص داده نشده بود. البته فشار خون شایع ترین علامت آنها بود.
قند خون حدودا یک سوم بیماران به اندازه ای بالا بود که مبتلا به دیابت نوع دوم تشخیص داده می شدند.
نتایج نشان داد که بیمارانی که بیشترین میزان قند خون را داشتند، مرگ و میر آنها ۲.۳ برابر بیشتر از بیماران با قند خون پایین بود.
افرادی هم که قند خون آنها متوسط بود، احتمال مرگ آنها ۷۱ درصد بیشتر از کسانی بود که قند خون آنها پایین بود.
این اطلاعات همینطور نشان داده است که احتمال مرگ مردان کرونایی که قند خون آنها بالا بود، ۷۵ درصد بیشتر از زنان با همان سطح قند خون بود.
نتایج این پژوهش در مجله " Diabetologia" منتشر شد.




منبع:

1399/04/21
22:04:51
5.0 / 5
1902
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی