رییس سازمان صنایع الكترونیك وزارت دفاع:

آماده تأمین نیازهای كشور به تجهیزات پیشرفته الكترونیكی هستیم

آماده تأمین نیازهای كشور به تجهیزات پیشرفته الكترونیكی هستیم به گزارش نیو وبلاگ رئیس سازمان صنایع الكترونیك وزارت دفاع با اشاره به اینكه صنایع الكترونیك وزارت دفاع از زیر ساخت و بستر بسیار پیشرفته ای در حوزه الكترونیك و مخابرات برخوردار می باشد تصریح كرد: آماده هستیم نیاز كشور و صنایع مختلف را در زمینه تجهیزات پیشرفته الكترونیكی تأمین نماییم.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع؛ رئیس صنایع الکترونیک صا ایران روز دوشنبه در مراسم رونمایی از برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی تصریح کرد: این سامانه دارای ۳ جزء اصلی همچون تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی منطبق بر استانداردهای هوایی، تجهیزات مکانیکی منطبق بر استانداردهای هوایی زمین پایه و تجهیزات توان و تغذیه اضطراری و سیار است.
امیر سرتیپ شاهرخ شهرام رادیو دیجیتال باند هوایی مجهز به گیرنده اضطراری(گارد) سامانه تجمیع، دورسازی و توزیع اطلاعات رادیوها و خطوط تلفن(vccs) سامانه ضبط کلیه مکالمات رادیویی و تلفنی(vrs) را از مهم ترین تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی این سامانه بر شمرد.
وی با تشریح تجهیزات مکانیکی این سامانه اضافه کرد: برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی شامل کابین اصلی، مکانیزم بالابر(سیزر)، شیشه های دوجداره خاص برای ایجاد بهترین دید و ضد بار تابش نور خورشید، سیستم های جک تراز کننده، سیستم های تهویه و کنسول های اپراتوری است.



رییس صنایع الکترونیک وزارت دفاع درباره تجهیزات توان و تغذیه اضطراری و سیار این سامانه اظهار داشت: برج کنترل و مراقبت سیار دارای دیزل ژنراتور توان بالا با قابلیت بکارگیری اتوماتیک در زمان قطع برق اصلی(ATS)، تغذیه اضطراری بدون وقفه(UPS)، تابلوی توزیع توان در کل سامانه(PDU) و تجهیزات ارث و صاعقه گیر است.
سرتیپ شهرام با اشاره به اینکه تمامی این زیر سیستم ها با استفاده از فناوری های بومی و بوسیله متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است خاطرنشان کرد: در یک سامانه برج کنترل مراقبت پرواز، برخی تجهیزات جانبی و تجهیزات اخطار و اعلام وضعیت با کاربری خاص وجود دارد که برخی از آنها بومی شده (مثل دوربین های دید در شب) و برخی هم (مثل سامانه هواشناسی) در صورت توسعه همکاریها و اعلام نیاز می تواند در برنامه بومی سازی قرار گیرد.
رییس صنایع الکترونیک وزارت دفاع، برقراری ارتباطات سریع و پایدار با خلبان هواپیما با کیفیت صوت دیجیتال، قابلیت افزایش برد و پایداری ارتباط با پرنده از راه امکان جابجایی برج سیار و ارتفاع دید از سطح زمین(۷ متر)، ریموت و مونیتورینگ کلیه اطلاعات کاربری برج(اطلاعات رادیویی و تلفنی، ضبط مکالمات و اطلاعات سامانه های هواشناسی و GPS ) به هر نقطه از فرودگاه منطقه و کشور با استفاده از بسترهای زیر ساختی(فیبر و زوج سیم)، افزایش باند فرکانسی به منظور برقراری ارتباط با پرنده های جنگی(باند UHF) و توسعه قابلیتهای برج سیار از راه بکارگیری سیستم های برج ثابت با استفاده از فناوری سامانه VCCs را از مهمترین قابلیت های این سامانه بر شمرد.
سرتیپ شهرام با اشاره به اینکه کوشش برای جهش تولید و خودکفایی در شرایط بحران و تحریم نیاز اصلی کشور است اظهار داشت: یکی از علل اصلی اجرایی شدن جهش تولید در صنایع الکترونیک وزارت دفاع و حرکت به سمت شکوفایی، تبدیل تهدیداتِ تحریم به فرصت و تکیه بر ظرفیت های داخلی بوده است.
وی با اشاره به اینکه صنایع الکترونیک وزارت دفاع از زیرساخت و بستر بسیار پیشرفته ای در حوزه الکترونیک و مخابرات برخوردار می باشد تصریح کرد: آماده هستیم نیاز کشور و صنایع مختلف را در زمینه تجهیزات پیشرفته الکترونیکی برآورده نماییم.




منبع:

1399/05/06
15:19:18
5.0 / 5
2084
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , تحریم , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی