دانشمندان راهی برای رصد زباله های فضایی در روشنایی روز پیدا كردند

دانشمندان راهی برای رصد زباله های فضایی در روشنایی روز پیدا كردند نیو وبلاگ: دانشمندان بتازگی اعلام نمودند كه راهی برای شناسایی زباله های فضایی حتی در ساعات روز كشف كرده اند كه بطور بالقوه به ماهواره ها كمك می نماید تا از ایجاد ابری از زباله فضایی در حال چرخش به دور زمین جلوگیری نمایند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، موشک های از کار افتاده، ماهواره ها و قطعات فضاپیما همچون چیزهایی هستند که در مدار زمین در حال گردشند. زباله های فضایی(Space Debris) وسایل گوناگون ساخته انسان هستند که در مدار زمین در حال گردشند، اما دیگر به درد نمی خورند. زباله فضایی در واقع بقایای فعالیت بشر در فضا است، از قطعات سفینه ها گرفته تا قسمت هایی از سفینه که در مراحل مختلف مامورت فضایی از آن جدا می شوند یا هر چیز دیگری که در مدار زمین رها شده و دیگر کاربردی ندارد.
با بهره گیری از لیزر می توان از زمین زباله های فضایی را شناسایی کرد اما تابحال این روش تنها برای چند ساعت و در گرگ و میش شب قابل اجرا بوده است برای اینکه فقط در آن زمان است که ایستگاه ردیابی روی زمین در تاریکی است و زباله های فضایی توسط نور خورشید می درخشند.
تیمی از پژوهشگران اتریشی حالا این ایده را مطرح کرده اند که می توان توسط چند ابزار زباله های فضایی را در روز نیز شناسایی کرد. پژوهشگران گفتند با بهره گیری از تلفیقی از یک ردیاب تلسکوپی و یک فیلتر می توانند زباله های فضایی را در طول روز در آسمان مشاهده کنند.
پژوهشگران این مطالعه همین طور یک سیستم نرم افزاری برای تشخیص هدف در زمان واقعی/حال تهیه کرده اند که پیش بینی می کند چه موقع ممکنست این زباله های فضایی قابل مشاهده باشند. بطور کلی پژوهشگران با این روش جدید می توانند مدت زمان بررسی و شناسایی زباله های فضایی را از شش ساعت به ۲۲ ساعت در روز بالا برند.
"مایکل استیندورفر" (Michael Steindorfer) از "موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم اتریش" اظهار داشت که این تکنیک گرچه هنوز آزمایشی است اما بطور قابل توجهی از نیرویی که انسان ها تنها طی مدت محدودی می بایست برای شناسایی زباله های فضایی با لیزر در آسمان صرف بکنند، می کاهد.
یافته های این مطالعه در مجله "Nature Communications "منتشر شد.




منبع:

1399/05/16
23:04:47
5.0 / 5
1825
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , تلسكوپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی