محققان دانشگاه آكسفورد :

هیدروكسی كلروكین هنوز می تواند برای مقابله با كووید-۱۹ امیدبخش باشد

هیدروكسی كلروكین هنوز می تواند برای مقابله با كووید-۱۹ امیدبخش باشد نیو وبلاگ: پژوهشگران برجسته دانشگاه ˮآكسفوردˮ می گویند كه داروی ˮهیدروكسی كلروكینˮ(hydroxychloroquine) هنوز هم می تواند در مقابله با ˮكووید-19ˮ مفید باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از فارماتایمز، چندی پیش پژوهشگران آمریکایی اعلام نمودند داروی مالاریا یعنی "هیدروکسی کلروکین" که "دونالد ترامپ" آنرا برای پیش گیری از مبتلاشدن به کووید- ۱۹ پیشنهاد داده بود، تاثیری نشان نداده است.
نتایج این پژوهش نشان داد که داروی "هیدروکسی کلروکین"(Hydroxychloroquine) که برای درمان انواع مشخصی از مالاریا مورد استفاده قرار می گیرد، اثری در پیش گیری از مبتلاشدن به کروناویروس ندارد و تاثیر آن فقط به اندازه یک دارونما است.
با وجود اینکه این دارو فعلا کنار گذاشته شده است، پژوهشگران آکسفورد معتقدند که هنوز هم می تواند در مقابله با "کووید-۱۹" مفید باشد.
دانشگاه "آکسفورد" و یک مرکز تحقیقات پزشکی این دانشگاه به نام "MORU" در حال انجام مطالعه ای تحت عنوان "COPCOV" هستند که بزرگترین آزمایش بالینی بررسی داروی "هیدروکسی کلروکین" در پیش گیری از "کووید-۱۹" است.
هدف از مطالعه "COPCOV" نام نویسی از ۴۰ هزار نفر از اعضای کادر درمان است تا تصمیم گرفته شود داروی هیدروکسی کلروکین و کلروکین می تواند از جلوگیری از مبتلاشدن به کووید-۱۹ جلوگیری کند یا خیر.
محققان معتقدند مطالعات پیشین برای نشان دادن شواهد قطعی در خصوص تاثیر یا عدم تاثیر هیدروکسی کلروکین بسیار کوچک بودند.
این پژوهشگران اضافه کردند که استفاده زودهنگام از دارو بسیار مهمست و نگرانی های موجود در مورد ایمنی این دارو اغراق شده بودند.
"جرمی فارر"(Jeremy Farra) مدیر خیریه تحقیقاتی "Wellcome Trust" اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بتوانیم به زودی واکسن کرونا را در حجمی وسیع در دسترس داشته باشیم. با وجود همه این تبلیغات، ما هنوز نمی دانیم که داروی " هیدروکسی کلروکین" در مقابل کرونا موثر است یا خیر. اما بسیار مهمست که ما از یک طریق تاثیراین دارو را دریابیم. تنها راه برای این کار بررسی تعداد زیادی از شرکت کنندگان در یک کارآزمایی بالینی کنترل شده و به صورت تصادفی است.
"نیک وایت"(Nick White) محقق مطالعه COPCOV اظهار داشت: طی ۶۰ سال اخیر، هیدروکسی کلروکین و کلروکین سابقه ایمنی بالایی در درمان مالاریا و شرایط روماتولوژی داشته اند.
وی ادامه داد، این نگرانی که این داروها ممکنست در مقابل کووید-۱۹ سبب آریتمی قلبی شود، توسط شواهد آزمایشگاهی تصادفی پشتیبانی نمی گردد. در شرایط روماتولوژی نیز مصرف این داروها خطر بروز آریتمی قلبی را کاهش داده است.
وایت در نهایت افزود: شواهد بسیار قوی وجود دارد که نشان میدهد دوزهایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند، بی خطر هستند.




منبع:

1399/05/20
14:06:56
5.0 / 5
2075
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی