رصدخانه آرسیبو لطمه دید

رصدخانه آرسیبو لطمه دید نیو وبلاگ: رصدخانه بزرگ ˮآرسیبوˮ(Arecibo) در پورتوریكو پس از آسیب، به حالت تعلیق درآمد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از نیواطلس، به نظر می رسد یک کابل کمکی که از یک قسمت بلندی در رصدخانه آرسیبو پشتیبانی می کرد، سقوط کرده و به بشقاب این رصدخانه لطمه رسانده است.
گزارش ها حاکی از آنست که کابل پاره شده و سپس روی بشقاب بازتابنده افتاده است. بدین سان یک بریدگی به طول ۳۰ متر به وجود آورده و به هشت پانل در گنبد رصدخانه لطمه رسانده و همین طور سکوی پشتیبان هم غیرقابل دسترس شده است.
هنوز دقیقا معین نیست که این کابل به چه دلیلی پاره شده است که سبب شده عملیات های تحقیقاتی در رصدخانه تا بعد از تعمیر متوقف شود.


"فرانسیسکو کوردووا"(Francisco Cordova)، مدیر رصدخانه آرسیبو اظهار داشت: ما تیمی از متخصصان را برای تحقیقات تعیین کرده ایم. تمرکز اصلی ما اطمینان از ایمنی کارکنان، محافظت از امکانات و تجهیزات و احیای مجدد تأسیسات برای انجام عملیات های کامل در اسرع وقت است. بدین سبب رصدخانه می تواند باردیگر به دانشمندان سراسر جهان کمک نماید.
این برای نخستین بار نیست که این تلسکوپ گرفتار مشکلات این چنینی می شود. قبل از این در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که آرسیبو در جریان یک طوفان لطمه دید.
رصدخانه آرسیبو بطور مرتب به ردیابی سیارک های نزدیک زمین، تحقیق در مورد منابع رادیویی و گهگاه بررسی پیام های پرتویی که شاید از بیگانگان به گوش برسد، می پردازد.




منبع:

1399/05/22
22:12:31
5.0 / 5
1867
تگهای خبر: تحقیقات , تلسكوپ , جهان , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی