چین اولین اقتصادی كه از كرونا عبور كرد

چین اولین اقتصادی كه از كرونا عبور كرد به گزارش نیو وبلاگ هرچند در هفته های ابتدایی آغاز انتشار كرونا در چین به نظر می رسید اقتصاد این كشور با بحرانی جدی مواجه شود حالا به نظر می آید چین توانسته بخش عمده ای از نگرانی های خود در ارتباط با كرونا را برطرف كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، با انتشار ویروس جدید کرونا در ایام پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی در چین، جهان تجربه ای عجیب و منحصر به فرد را شروع کرد. همانطور که دولت چین در هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفت مقررات سخت آمد و شد را در شهر ووهان بعنوان اصلی ترین محل انتشار ویروس به کار ببندد، با رسیدن کرونا به سایر کشورها هم خیلی از دولت ها تصمیم گرفتند، سیاست هایی مشابه را در زمینه قرنطینه شهرهایشان به کار ببندند.
مسدود شدن مرزها، توقف رفت و آمد مسافران، کاهش تقاضا برای خیلی از کالاهای اقتصادی و شوک وارد آمده به بازارهایی مانند نفت، تنها بخشی از تبعات اقتصادی شیوع کرونا بود که اقتصاد تمامی کشورهای جهان را به خود درگیر کرد.
با گذشت بیشتر از شش ماه از آغاز همه گیری جهانی کرونا، بررسی آمارهای جدید نشان داده است که خیلی از کشورهای جهان هنوز با تبعات اقتصادی این ویروس دست و پنجه نرم می کنند و حداقل در کوتاه مدت به نظر می آید خیلی از این کشورها راه از بین بردن اثرات این ویروس را ندارند.
جدیدترین بررسی های اتاق بازرگانی تهران، نشان داده است که در ماه های گذشته، چین که بعنوان اولین کشور با این ویروس درگیر شد، توانسته بخشی از خسارت ها وارده آمده به اقتصاد خویش را جبران کند و بار دیگر به حرکت خود در نمودارهای قبل از کرونا نزدیک شود. چین بعد از افتی فاحش در ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۰ حالا به نزدیک ترین حالت خود از نظر اقتصادی به شرایط و روزهای قبل از انتشار کرونا رسیده است.
از سوی دیگر بررسی ها نشان داده است که اقتصاد کشورهای نوظهور بیشترین صدمه را از کرونا دیده اند. هرچند این کشورها هم حرکت خویش را به سمت بازگشت به روزهای قبل از انتشار کرونا شروع کرده اند اما بررسی روند حرکتی آنها در ماه های اخیر نشان داده است که این بازگشت کند شده و به سختی ادامه دارد.
در رابطه با کشورهای پیشرفته هم بررسی نمودارها از آن حکایت می کند که هرچند میزان فشار وارد شده به اقتصاد آنها بعد از شیوع ویروس کرونا، مانند اقتصاد کشورهای نوظهور بوده اما روند بازگشت آنها به حالت عادی با سرعت بیشتری دنبال می شود، هرچند این کشورها هم هنوز راه طولانی تا رسیدن به شرایط خود قبل از انتشار کرونا دارند.




منبع:

1399/06/10
11:07:25
5.0 / 5
1473
تگهای خبر: اقتصاد , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی