هفته آینده سیاركی به وسعت ۲ زمین فوتبال از كنار زمین عبور می كند

هفته آینده سیاركی به وسعت ۲ زمین فوتبال از كنار زمین عبور می كند نیو وبلاگ: پژوهشگران اعلام نمودند كه مقرر است هفته آینده یك سیارك از كنار زمین عبور كند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از فاکس نیوز، این سیارک که وسیع تر از دو زمین فوتبال است، تحت عنوان "۲۰۲۰ QL۲" شناخته شده و قطر آن بیش از ۱۲۰ متر است.
بنا به اعلام مرکز تحقیقات اجرام نزدیک به زمین ناسا، مقرر است این سیارک در تاریخ ۱۴ سپتامبر( ۲۴ شهریور) از کنار زمین عبور کند.
انتظار می رود این سنگ فضایی با سرعت نزدیک به ۲۴ هزار مایل بر ساعت از کنار زمین عبور کند و در فاصله ۴.۲ میلیون مایلی از سیاره ما قرار گیرد.
برای قیاس این فاصله می توان اظهار داشت که ماه ۲۳۸ هزار و ۹۰۰ مایل از زمین فاصله دارد.
ناسا باتوجه به اندازه و نزدیکی به زمین، عبور این سیارک را "به طور بالقوه خطرناک" قلمداد کرد بااینکه که هفته آینده حدودا هیچ احتمالی برای برخورد این سیارک به زمین وجود ندارد.
بنا بر اعلام پژوهشگران در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۱۸ هزار جرم فضایی در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی از زمین وجود دارد که بیش از ۴۶۰ فوت قطر دارند و "به طور بالقوه خطرناک" خوانده می شوند.
طبق اعلام ناسا، در ماه آگوست یک سیارک به اندازه زمین بسکتبال از فاصله دست کم ۴۵ هزار مایلی از زمین عبور کرد.
همین طور در این ماه، یک سیارک به اندازه یک وانت از فاصله دو هزار مایلی از زمین عبور کرد که نزدیک ترین فاصله ای است که تابحال ثبت شده است.
ناسا زمانی عبور این سیارک را متوجه شد که از کنار زمین رد شده بود.
"جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine) مدیر ناسا در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی گفته بود که برخورد یک سیارک مسئله ای نیست که بتوان ساده از کنار آن عبور کرد. چونکه می تواند بزرگترین خطر برای زمین محسوب شود.




منبع:

1399/06/19
23:47:24
5.0 / 5
1623
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , سیاره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی