تصویر آژانس فضایی اروپا از آتش سوزی آمریكا

تصویر آژانس فضایی اروپا از آتش سوزی آمریكا نیو وبلاگ تصویر آژانس فضایی اروپا از آتش سوزی آمریكا


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ایالت های غرب آمریکا با حدود ۱۰۰ مورد آتش سوزی درگیر شده اند که بیشتر سواحل غربی را در دود فرو برده است. این تصویر که با استفاده از مجموعه ماهواره دیدبانی زمین معروف به "سنتینل-۳" (Sentinel-۳) ثبت شده است، میزان دودی که این نواحی را پر کرده و آسمان را به رنگ نارنجی درآورده است، نشان داده است.
در این تصویر می توان چندین آتش سوزی را در ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن دید که بیشترین صدمه را از آتش دیده اند. این آتش سوزی ها دود غلیظی تولید کرده که در این تصویر به نظر می آید در حال حرکت به سمت غرب باشد.
شهرهای پورتلند، اورکا، سن فرانسیسکو و ساکرامنتو در دود فرو رفته اند. در قسمت بالای تصویر، شهرهای ونکوور و سیاتل هم قابل دیدن هستند.


سنتینل-۳، یک مأموریت شامل دو ماهواره است که پوشش دهی و ارسال داده های مورد نیاز برای "برنامه کوپرنیک"(Copernicus Programme) را انجام می دهند. هر یک از ماهواره ها، یک سنسور نوری را شامل می شود تا تغییرات صورت گرفته در رنگ های سطح زمین را مورد بررسی قرار دهد. از این ماهواره ها می توان جهت بررسی مواردی همچون زیست شناسی اقیانوس و کیفیت آب بهره برد.






منبع:

1399/06/22
12:56:35
5.0 / 5
1810
تگهای خبر: فضا , كیفیت , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی