وقوع بیش از ۶۰۰ زمین لرزه در یك نقطه!

وقوع بیش از ۶۰۰ زمین لرزه در یك نقطه! نیو وبلاگ: وقوع انبوهی از زلزله ها در یك منطقه می تواند منجر به زلزله بزرگتری شود، بدین سبب لرزه شناسان یك منطقه از كالیفرنیا را كه آبستن وقوع بیش از 600 زمین لرزه بوده است، زیر نظر دارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، کالیفرنیا به وقوع زمین لرزه معروف است و وقوع زلزله در آن شاید خبری عادی باشد. اما آنچه خبری جدید و جالب است، این است که بیش از ۶۰۰ زمین لرزه تنها در یک نقطه از آن رخ داده است.
به این نحوه آرایش زمین لرزه ها، یک "ازدحام"(swarm) گفته می شود و مطابق اطلاعات شبکه لرزه نگاری جنوب کالیفرنیا(SCSN) منطقه ای در نزدیکی شهر "وست مورلند" در جنوب کالیفرنیا طی روزهای گذشته مورد هجمه یک "ازدحام" قرار گرفته است.
موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) و سازمان زمین شناسی ایالات متحده(USGS) گزارشی تهیه کرده و بزرگی این زمین لرزه ها را بیان کرده اند. از بین این ۶۰۰ زمین لرزه، کمترین بزرگی ۱.۱ و بیشترین آن ۴.۹ ریشتر بوده است.
دکتر "لوسی جونز" لرزه شناس آمریکایی در توییتر خود اشاره نمود که حداقل ۴۵ زلزله در این منطقه فقط در دو و نیم ساعت در روز چهارشنبه رخ داده است. وی حتی این پدیده را بعنوان "یکی از بزرگترین ازدحام هایی که در دره امپریال داشته ایم" توصیف کرد. لازم به ذکر است که دره امپریال یکی از فعال ترین مناطق لرزه نگاری در جنوب کالیفرنیا است.
"ازدحام"ها به اینکه مدتی طول می کشند، مشهور هستند. سازمان زمین شناسی ایالات متحده در این گزارش نوشت بعضی از ازدحام های گذشته تا ۲۰ روز طول کشیده اند، در صورتیکه میانگین آنها معمولاً یک هفته است.
منطقه ای که این زلزله ها در آن اتفاق افتاده است، یک منطقه لرزه خیز فعال است و به وقوع ازدحام ها شهرت دارد. این ازدحام خاص در منطقه لرزه ای "براولی"(Brawley) اتفاق افتاده است؛ منطقه ای که گسل بزرگ "سن آندریاس" -یکی از خطرناک ترین و فعال ترین گسل ها- را به گسل "امپریال" متصل می کند.
ازدحام ها می توانند منجر به یک زمین لرزه بزرگ شوند، بدین سبب لرزه شناسان به دقت این منطقه را زیر نظر گرفته اند.




منبع:

1399/07/12
14:00:30
5.0 / 5
1403
تگهای خبر: اطلاعات , سازمان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی