پیشبینی و درمان آلزایمر با كمك هوش مصنوعی

پیشبینی و درمان آلزایمر با كمك هوش مصنوعی به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران آمریكایی تلاش دارند تا از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیشبینی بموقع و درمان بهتر آلزایمر استفاده كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران باور دارند که شاید شناسایی زیست نشانگرهای مربوط به آلزایمر بتواند کلید درمان این بیماری باشد. در هر حال برای اثبات این مورد باید داده های بسیاری در مورد بیماران مبتلا به آلزایمر جمع آوری شوند.
پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا" (UPenn) با همکاری ۱۱ مرکز پژوهشی دیگر تلاش دارند زیست نشانگرها و اهداف درمانی دقیق تری را برای تشخیص آلزایمر تعیین کنند. آنها از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی برای یافتن الگوهای موجود در داده های به دست آمده از بیشتر از ۶۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر استفاده کردند تا یکی از بزرگترین پژوهش ها را در مورد این بیماری انجام دهند.
"کریستوز داواتزیکوس" ( Christos Davatzikos)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: در بین بیماری های عصبی ناشی از افزایش سن مغز، آلزایمر متداول تر می باشد. پژوهش در مورد این بیماری می تواند به بهبود آزمایش های بالینی و عرضه درمان بهتر کمک نماید.
"لی شن" (Li Shen)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما می دانیم الگوهای پیچیده ای در مغز وجود دارند که قابل تشخیص بصری نیستند. امکان دارد که یک نشانگر ژنتیکی مستقل وجود نداشته باشد که شخص را در معرض بیماری قرار دهد اما تلفیقی از ژن ها وجود دارند که می توانند الگوهای مربوط به بیماری را شکل دهند.
داواتزیکوس اظهار داشت: ما می خواهیم آلزایمر را باردیگر تعریف نماییم. حقیقت این است که درمان موثر برای یک بیمار امکان دارد برای یک بیمار دیگر کارآمد نباشد.
پژوهشگران قصد دارند با استفاده از یافته های این پژوهش، مدلی برای پیشبینی کاهش شناختی و پیشرفت آلزایمر عرضه کنند که در آینده می توان از آن برای درمان بهره برد.




منبع:

1399/07/26
00:42:42
5.0 / 5
1119
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی