كدام كشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می كنند؟

كدام كشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می كنند؟ به گزارش نیو وبلاگ دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت كه در صنعت لوازم خانگی سالانه به صورت متوسط ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات انجام می شود.


عباس هاشمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه هم اکنون اطلاعات مربوط به صادرات لوازم خانگی تا آخر سال ۱۳۹۷ در دسترس می باشد، خاطرنشان کرد: کولر آبی یخچال و آبگرمکن کالاهای اصلی صادرات ایران هستند و سالانه و بسته به شرایط به صورت متوسط ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات در صنعت لوازم خانگی انجام می شود.
او همینطور عراق، افغانستان و ترکیه، پاکستان، امارات و اردن را مقاصد صادرات لوازم خانگی عنوان نمود و اظهار داشت: با عنایت به ملاحظات امنیتی ناشی از تحریم ها اطلاعات دقیقی از میزان صادرات در سال وجود ندارد.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه در پاسخ به اینکه آیا علیرغم مشکلات مربوط به تأمین ارز و مواد اولیه و همینطور خروج برندهای خارجی از کشور امکان این میزان صادرات امسال وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: صادرات یک مقوله جدا از بازار داخل است و اگر سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی تسهیلات لازم در زمینه بازگشت ارز انجام دهند و همینطور بازارهای صادراتی وجود داشته باشد، صادرات روال خودش را طی می کند. البته بطور قطع بازار داخل اولویت واحدهای صنعتی است.
به قول وی به صورت کلی با در نظر گرفتن توانمندی تولید کشور و نیاز بازار داخل صادرات سالانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار منطقی است.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، اردیبهشت ماه سال جاری معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از برنامه ریزی برای صادرات لوازم خانگی امسال اطلاع داده و گفته بود که پیشبینی می شود که امسال ۱۶۰ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شود.
طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هدف این وزارتخانه تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی امسال است، اما تقاضا در این بازار حدود ۱۲.۵ میلیون دستگاه و بخش اعظم آن در بخش لوازم خانگی کوچک است. از سوی دیگر واردات کالاهای این بخش هم از سال ۱۳۹۷ و به دنبال محدودیت های ارزی ممنوع گردید و پارسال افزایش قاچاق کالا به دنبال ممنوعیت واردات و افزایش چشم گیر قیمت ها سبب شد که بالاخره آیین نامه اجرایی شناسه های کالا و رهگیری کالا در بخش لوازم خانگی اجرا شود. در این راستا از ۱۵ دیماه سال قبل اعلام گردید که اگر گروه های کالایی تعیین شده در بخش لوازم خانگی در سطح بازار دارای شناسه کالا نباشند، قاچاق تلقی می شوند.




منبع:

1399/07/26
15:09:13
5.0 / 5
1472
تگهای خبر: اطلاعات , تحریم , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی