ساخت چند ربات ضدعفونی كننده ظرف ۱۰ روز

ساخت چند ربات ضدعفونی كننده ظرف ۱۰ روز به گزارش نیو وبلاگ در شرایط اخیر كه ویروس كرونا در تمام جهان سرك كشیده و افراد بسیاری به علت مبتلا شدن به این ویروس خطرناك جان خویش را از دست داده اند، استفاده از ربات ها می تواند چاره خوبی برای انجام امور باشد. استفاده از ربات ها بعنوان یكی از زیرمجموعه های پزشكی از راه دور می تواند گسترش كروناویروس را در بین كادر درمان كم كند. این كار علاوه بر كاهش احتیاج به استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسك، ایمنی كسانی را كه در بیمارستان كار می كنند، بالا می برد و توانایی ادامه كار را برای آنها فراهم می آورد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از زد دی نت، گرچه شیوع بیماری کووید-۱۹ از بسیاری جهات به افراد ضرر زده و به آنها صدمه رسانده است اما محرکی خوب برای دانشمندان برای توسعه فناوری هایی نظیر ربات های ضدعفونی کننده بود.
در این چند ماه که جهان در تسخیر کووید-۱۹ قرار دارد شرکت های فناوری مختلفی در سرتاسر جهان به توسعه ابزارهای پیشرفته برای پیشگیری از شیوع این بیماری پرداخته اند. یکی از شرکت هایی که از زمان شیوع بیماری ربات های کارآمد و متنوعی توسعه داد شرکت توسعه دهنده ربات "وستون ربات"(Weston Robot) مستقر در سنگاپور بود.
این شرکت از زمان شیوع این بیماری در جهان، ربات های مختلفی را طراحی نموده است که می توان به ربات های نظارتی جمع و جور با چرخ هایی که برای زمین های ناهموار طراحی شده اند، خودرو های خودران و حتی اسکلت های خارجی رباتیک اشاره نمود.
با بیشتر شدن شیوع این بیماری در جهان، محققان شرکت "وستون ربات" تمرکز خویش را بر روی یک مشکل مهم معطوف کردند و آن توسعه ربات های میکروب کش متحرک پیشرفته برای کمک به ضدعفونی کردن مکان های مختلف بود.
دکتر "یانلیانگ ژانگ"(Yanliang Zhang)، مدیرعامل و دانشمند ارشد وستون ربات اظهار داشت: ما از خود پرسیدیم، آیا می توانیم به این ربات ها چیزی همانند یک تفنگ اسپری برای پاشیدن مواد ضد عفونی کننده شیمیایی اضافه نماییم یا خیر؟ بعد از بررسی های انجام شده به همراه محققان شرکتم به این نتیجه رسیدیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.
بعد از تصمیم گیری، محققان این شرکت تنها طی ۱۰ روز موفق به توسعه دو ربات ضد عفونی کننده متحرک شدند که از یکی از آنها برای ضدعفونی مناطق بزرگ مانند فرودگاه ها و مراکز خرید و از دیگری برای مکان های کوچکتر می توان استفاده نمود. محققان همینطور یک ایستگاه کنترل درجه حرارت متحرک هم تولید کردند.
ربات ضد عفونی کننده در فضای باز اساساً یک سمپاش متحرک است که می تواند یک مکان با مساحت چهار جریب فرنگی را با محلول ضد عفونی کننده، پاکسازی کند. جریب فرنگی یک واحد برای اندازه گیری مساحت زمین مورد استفاده در آمریکا و بریتانیاست. یک جریب فرنگی به صورت سنتی با حدود ۴۰ درصد یک هکتار برابر است.
در درون این ربات چراغ های فرابنفش و نقشه های حرکت خودکار از پیش برنامه ریزی شده تعبیه شده که ربات از آنها برای حرکت و تمیز کردن محیط مورد نظر استفاده می نماید. تبدیل نمونه اولیه این ربات ها به نمونه کامل و محصول نهایی یک ماه به طول انجامید که وستون ربات این کار را با کمک شرکت "Agile X" که یک شرکت تولید کننده ربات متحرک در چین است، انجام داد. این ربات ها هم اکنون در سرتاسر جهان مستقر شده اند.




منبع:

1399/07/27
21:41:22
5.0 / 5
1313
تگهای خبر: پزشكی , جهان , دانشمند , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی