پرتاب چهاردهم ماهواره های استارلینك با موفقیت انجام شد

پرتاب چهاردهم ماهواره های استارلینك با موفقیت انجام شد نیو وبلاگ: شركت اسپیس ایكس(SpaceX) در امتداد استقرار یك صورت فلكی از ماهواره های اینترنتی موسوم به ˮاستارلینكˮ(Starlink) 60 ماهواره دیگر را با موشك ˮفالكون 9ˮ(Falcon 9) با موفقیت به فضا پرتاب كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شرکت اسپیس ایکس موشک "فالکون 9" خودرا برای پرتاب چهاردهمین ماموریت استارلینک در ساعت 8: 25 به وقت منطقه زمانی شرقی از مرکز فضایی کندی بهره برد و یک ماموریت موفقیت آمیز دیگر را انجام داد. این ماموریت 60 ماهواره استارلینک دیگر را در مدار زمین مستقر کرد.
همانطور که شرکت اسپیس ایکس برنامه ریزی کرده بود، کمتر از 10 دقیقه بعد از پرتاب، موشک پیشران مرحله اول "فالکون 9" در ایمین کامل به زمین بازگشت و روی کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس به نام "البته که هنوز دوستت دارم" در اقیانوس اطلس فرود آمد.
این رویداد، ششمین پرتاب و فرود متوالی این پیشران بود.
گفتنی است که هم اکنون 700 ماهواره استارلینک در مدار زمین مستقر است که به زودی یک شبکه باند پهن مداری بزرگ را برای ارائه خدمات اینترنتی به نقاط دوردست دنیا که فاقد دسترسی به اینترنت هستند، فراهم می آورد. در عین حال، برنامه ریزی برای پرتاب حدود 12 هزار ماهواره استارلینک و استقرار یک صورت فلکی اینترنتی در حال انجام می باشد.
در صفحه مربوط به ماموریت استارلینک در سایت اسپیس ایکس آمده است: از آنجائیکه شبکه استارلینک هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم استارلینک به آزمایش این سیستم ادامه می دهد، داده ها را جمع آوری می کند و آزمایش های سرعت آنرا انجام می دهد. این تیم همین طور اخیراً اینترنت استارلینک را در یک ساختمان اداری و حدود 20 خانه در منطقه ای دور افتاده در غرب ایالت واشنگتن که دسترسی به اینترنت در آن محدود یا ناممکن است، آزمایش کرده است.
در نهایت اسپیس ایکس در حساب توییتر خود تأیید کرد که این 60 ماهواره جدید با موفقیت در مدار زمین مستقر شده اند.




منبع:

1399/07/28
20:16:50
5.0 / 5
1375
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سایت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی