پهپادهایی كه می توانند تغییرات محیطی را در جنگل ها بررسی نمایند

پهپادهایی كه می توانند تغییرات محیطی را در جنگل ها بررسی نمایند پژوهشگران انگلیسی، پهپادهایی ابداع نموده اند كه می توانند به بررسی تغییرات محیطی و بومی در جنگل ها بپردازند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، پژوهشگران "کالج سلطنتی لندن"(Imperial College London)، پهپادهایی ابداع نموده اند که می توانند حسگرهایی را به درختان متصل کنند تا به بررسی تغییرات محیطی و بومی در جنگل ها بپردازند.
حسگرهایی که هم اکنون جهت بررسی جنگل ها به کار می روند، علاوه بر بررسی تغییرات رطوبت، دما و نور، حرکات حیوانات و حشرات را نیز در محل سکونت آنها ردیابی می کنند. همچنین، این حسگرها می توانند به تشخیص و بررسی آتش سوزی جنگل ها کمک کنند و داده های ارزشمندی را در مورد تغییرات اقلیمی و کارهای انسانی که بر جهان طبیعی اثر می گذارند، عرضه کنند.
در هر حال، قرار دادن این حسگرها روی درخت های بلند، کار دشواری است و بالا رفتن از درختان برای نصب حسگرها نیز خطرات خودرا دارد.
پهپادهایی که این گروه پژوهشی ابداع نموده اند، می توانند دارت های حامل سنسور را از فاصله چند متری به سمت درختان پرتاب کنند. همین طور این پهپادها می توانند حسگرها را با نشستن میان شاخ و برگ درختان، روی آنها قرار دهند.
پژوهشگران امیدوارند که روزی بتوان از این پهپادها برای ایجاد شبکه ای از حسگرها بهره برد که حجم داده های مربوط به اکوسیستم جنگل ها را بیشتر می کند و به بررسی زیست بوم هایی که ارزیابی آنها دشوار است، کمک می نماید.
پروفسور "میرکو کواک"(Mirko Kovac)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: بررسی اکوسیستم جنگل ها دشوار است اما شاید پهپادهای ما بتوانند شبکه ای از حسگرها را به کار بگیرند تا حجم داده های محیطی و بومی را بالا برند.
این پهپادها، به دوربین هایی مجهز هستند که می توانند به شناسایی اهداف مورد نظر کمک کنند و همین طور مواد هوشمندی دارند که هنگام گرم شدن، تغییر شکل می دهند تا به دارت ها در چسبیدن به درخت کمک کنند. این پهپادها می توانند مانند پرنده، میان شاخ و برگ درختان بنشینند تا داده های مورد نظر را جمع آوری کنند.
"آندره فارهینا"(André Farhina)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: قبل از این که پهپادها در جنگل ها به کار بروند، باید چالش های بسیاری برطرف شوند تا استفاده از آنها، ایمن باشد و پهپادها بتوانند خودرا با محیط های غیرقابل پیش بینی وفق دهند.



1399/08/15
23:22:47
5.0 / 5
1003
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی