توسط محققان دانشگاه آتن انجام شد؛

بازسازی چهره دختری كه 9000 سال پیش می زیست

بازسازی چهره دختری كه 9000 سال پیش می زیست نیو وبلاگ: محققان موفق به بازسازی چهره دختر نوجوانی شدند كه 9000 سال پیش می زیست و همینطور خصوصیت های چهره وی را هم كشف كردند.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، حدود 9000 سال پیش (7000سال پیش از میلاد مسیح) دختری یونانی به نام "داون" زندگی می كرد. محققان هم اكنون چهره این دختر را بازسازی كرده اند.

این دختر در دوره "میان سنگی" (Mesolithic)زندگی می كرد. دانشمندان در واقع تصمیم گرفتند كه این دختر را "آوگی" (Avgi) بنامند كه معادل انگلیسی آن"داون" به معنای "سحرگاه و سپیده دم" است. زیرا وی در دوره ای زندگی می كرد كه بعنوان "سپیده دم تمدن" شناخته می شود.

تجزیه و تحلیل استخوان ها و دندان های این دختر نشان داده است كه وی به هنگام مرگ 15 تا 18 سال سن داشته است. ولی نمی دانند كه او چطور زندگی می كرد و چگونه مرده است.

اكنون بازسازی چهره "داون" توسط تیم تحقیقاتی "دانشگاه آتن" به اتمام رسیده است و صورت تكمیل شده این دختر در نمایشگاه موزه "آكروپلیس" واقع در آتن به معرض دید قرار گرفت.



برخی از خصوصیت های بازسازی شده چهره "داون" برپایه اندازه گیری "جمجمه" وی تعیین شده است ولی خصوصیت های دیگر چهره وی مانند رنگ چشم و پوست برپایه خصوصیت های متدوال چهره مردم آن منطقه، استنباط شده است.

اسكار نیلسون دیرینه شناس و مجسمه ساز و عضو این تیم تحقیقاتی بیان كرد: بازسازی چهره خیلی از مردان و زنان دوران "پارینه سنگی" نشان داده است كه بعضی از خصوصیت های چهره با گذشت زمان ناپدید شده و یا هموار گشته اند.

وی اضافه كرد: هم اكنون مردان و زنان مدرن، كمتر خصوصیت های خشن در چهره خود دارند.



این دختر نوجوان دارای "گونه های استخوانی"، "پیشانی پهن" و "چانه فرورفته" و "فك جلو" بوده است كه محققان دلیل این فك جلو را جویدن "پوست حیوانات" برای تبدیل كردن آن به "چرم نرم" ارزیابی كرده اند.

محققان اظهار كردند كه "داون" احیانا مبتلا به "آسكوربیك"(كمبود ویتامین سی) و "آنمی"(كم خونی) بوده است. شواهد از آن حكایت می كند كه این دختر دچار مشكل در نواحی ران و مفاصلش بوده است كه حركت كردن را برای وی دشوار می ساخته و او را به سمت مرگ زودهنگام سوق داده است.






1396/11/08
13:48:25
5.0 / 5
4808
تگهای خبر: تحقیقات , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی