در دیدار با رئیس مجلس ملی پاكستان؛

حسینی: پاكستان شریك ایران برای صلح منطقه ای است

حسینی: پاكستان شریك ایران برای صلح منطقه ای است به گزارش نیو وبلاگ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اظهار نمود: دولت ایران مشتاقانه خواهان تقویت مناسبات و همکاری با پاکستان هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان در دیدار با رئیس مجلس ملی این کشور اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران، روابط با پاکستان را بسیار حائز اهمیت می داند. پاکستان شریک ایران برای صلح منطقه ای است.
وی خاطرنشان کرد: رهبری و دولت ایران مشتاقانه خواهان تقویت مناسبات و همکاری با پاکستان هستند.
حسینی ضمن قدردانی از تلاشهای رئیس مجلس پاکستان برای کمک به افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور، ابراز کرد: دو ملت و دو کشور ایران و پاکستان از روابط محکم و تاریخی برخوردار می باشند که از همان ابتدا در کنار یکدیگر ایستاده و در هر مشکل و مراحل دشوار یاور یکدیگر بوده اند.
سفیر کشورمان در اسلام آباد با تمجید از نقش پاکستان برای کمک به ترویج وحدت اسلامی، بر ضرورت افزایش تعاملات میان نهادهای کشوری ایران و پاکستان با هدف حکومت داری موثر تصریح کرد.
همچنین، اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در این کشور ضمن اشاره به تحولات منطقه، روابط و همکاریهای دوجانبه اظهار نمود: پاکستان، احترام و اهمیت بالایی به روابط نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است، مشترکات و محبت عمیقی میان ملت های ایران و پاکستان برقرار است.
او همینطور بیان نمود: روابط نزدیک و قوی میان دو کشور برای صلح، ثبات و رفاه منطقه اجتناب ناپذیر است، دولت عمران خان حامی قوی توسعه و تحکیم روابط پاکستان با ایران است.
رئیس مجلس ملی پاکستان اضافه کرد: ایران و پاکستان باید برای کسب منافع مشترک همکاریهای دوجانبه در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری و انرژی را گسترش دهند.
این مقام پاکستانی عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید برای غلبه بر چالش های پیش روی جهان اسلام هماهنگ و منسجم باشند. همکاری و هماهنگی میان ایران و پاکستان برای کمک به رفع چالش های پیش روی جهان اسلام باید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ایران و پاکستان باید در بحث مسائل مهم جهانی مواضع یکسان داشته و در یک مسیر مشترک حرکت کنند، اظهار داشت: ایران و پاکستان از فرصت های مهم تجارتی برخوردار می باشند که باید از آن بهره برداری شود.
برپایه این گزارش، طرفین بر لزوم افزایش همکاری دو کشور در عرصه های مختلف بخصوص میان پارلمان دو کشور تاکید نمودند. همینطور طرفین بر لزوم افزایش گذرگاه های مرزی میان دو کشور به منظور تقویت روابط مردمان دو کشور تاکید داشتند.
اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان هم بر لزوم افزایش روابط تجاری میان دو کشور تاکید داشت. سفیر ایران در اسلام آباد در انتها از مواضع مقامات پاکستان و بخصوص اسد قیصر در مبحث مخالفت با تحریم های ظالمانه و یکجانبه امریکا ضد ملت ایران تشکر کرد.




منبع:

1399/09/21
22:30:43
5.0 / 5
1249
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , جهان , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی