آمادگی كاوشگر ناسا برای بازدید از ماه

آمادگی كاوشگر ناسا برای بازدید از ماه به گزارش نیو وبلاگ یک ربات ماه­نورد که به اندازه یک جعبه کفش است و به ˮکاوشگر مکعبیˮ معروف است، بیشتر از ۱۵۰ آزمایش حرکتی را برای آمادگی به منظور بازدید از ماه انجام می­ دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، محققان مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا در حال آزمایش بعضی از فناوری ­های بسیار جذاب و جدید هستند که بزودی در ماه مستقر خواهد شد. این کاوشگر رباتیک معروف به "CubeRover" به مفهوم "کاوشگر مکعبی" دارای چهار چرخ است و بیشتر از ۱۵۰ آزمایش حرکتی را در محیط­ هایی که شبیه به سطح ماه هستند، پشت سر می­ گذارد.
این ربات، اختراع شرکت فناوری نجوم "پیتسبورگ" با همکاری تیم "Kennedy’s Swamp Works" است. این تیم­ ها همینطور در حال بررسی توانایی مانور این ربات و نحوه عملکرد سنسور، موتور و سیستم­ های قدرت آن در یک محیط شبیه به ماه هستند.
"مایک پروونزو" از "پیتسبورگ" می گوید: این ربات­ ها سبک هستند و تنها حدود ۹ پوند(چهار کیلوگرم) وزن دارند و هزینه­ های استقرار و توسعه آنها نسبتاً پایین است. این فناوری به صورت قابل ملاحظه ای هزینه پرواز فضایی را کاهش می­ دهد و "کاوشگرهای مکعبی" را به بسترهایی عالی برای مأموریت­ های نمایش فناوری تبدیل می­ کند.
"کاوشگر مکعبی" ناسا بیشتر از ۱۵۰ آزمایش تحرک را برای بازدید از ماه انجام می­ دهد.
محققان بیشتر از ۱۰ سال است که روی این کاوشگر کار می­ کنند. ربات­ هایی به اندازه جعبه کفش که بزودی نشان می­ دهند که چگونه می­ توان از یک منبع تغذیه متمرکز در یک محیط سنگی شارژ شد، ابزار خویش را ترمیم کرد و یک شبکه زیرساخت ارتباطی محلی ایجاد کرد.


"جیم مانتوانی" مسئول پروژه "CubeRover" در مرکز "کندی" اظهار داشت: عرضه پشتیبانی لجستیکی برای آزمایش این کاوشگر بسیار هیجان انگیز است. دیدن همکاری ناسا با مشاغل و شرکت­ های کوچک برای کمک به رشد فناوری­ های فضایی همیشه دیدنی و عالی است و من مشتاقانه منتظر دیدن کاوشگرهای تجاری روی ماه هستم.
برنامه "آرتمیس" ناسا شاهد این خواهد بود که ناسا از سال ۲۰۲۱ چندین آزمایش علمی و فناوری را به ماه ارسال می­ کند. ناسا همینطور با ۱۴ شرکت قرارداد منعقد کرده است تا از راه ابتکاری معروف به "خدمات بار تجاری ماه"(CLPS) تحویل ربات­ ها به ماه را برای ناسا فراهم نمایند.
این تحویل­ ها شامل ارسال کاوشگرهای کوچکی مانند "CubeRover" به سطح ماه است. این برنامه با این کاوشگرهای کوچک آغاز به کار می­ کند، اما کار خویش را برای ارسال محموله های بزرگ تر با ربات های بزرگ تر ادامه می دهد.




منبع:

1399/10/11
01:04:36
0.0 / 5
1113
تگهای خبر: پروژه , خدمات , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی