استاد دانشگاه هاروارد :

اجرام فرازمینی در سال ۲۰۱۷ به زمین نزدیك شدند!

اجرام فرازمینی در سال ۲۰۱۷ به زمین نزدیك شدند! یک دانشمند حوزه نجوم ˮدانشگاه هارواردˮ باور دارد که جرم سیگار شکلی که در سال 2017 در نزدیکی زمین رصد شده است، می تواند قسمتی از تمدن متعلق به فرازمینی ها یا زباله فضایی حاصل از کارهای آنها باشد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپوتینک، یک جرم فضایی که در ابتدا قوی ترین تلسکوپ روی زمین یعنی تلسکوپ "Pan-STARRS1" در هاوایی آنرا رصد کرد، "اوموآموا"(Oumuamua) نام دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۷ رصد شد.
"آوی لوب"(Avi Loeb)، رئیس بخش نجوم "دانشگاه هاروارد"(Harvard University) در کتاب جدید خود موسوم به "فرازمینی: اولین نشانه زندگی هوشمند در آن سوی زمین"(Extraterrestrial: The First Sign of Intelligent Life Beyond Earth) که به زودی به چاپ خواهد رسید، نوشته است: جرم مرموز موسوم به "اوموآموا" که از جهت ستاره "کرکس نشسته"(Vega) در حال آمدن بود، در ششم سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط هواپیمای مداری منظومه شمسی ردیابی شد و طی یک ماه در نزدیکی زمین به پرواز درآمد و با سرعت به سمت صورت فلکی "اسب بالدار"(Pegasus) و سیاهی ورای آن حرکت کرد.
با وجود این که طول این جرم فقط ۱۰۰ متر است اما پژوهشگران باور دارند که اولین جرم میان ستاره ای بشمار می رود که در منظومه شمسی شناسایی شده است.
به گفته لوب، این جرم فقط یک دنباله دار معمولی نبوده است، بلکه می تواند قسمتی از فناوری دور ریخته شده متعلق به تمدن بیگانگان باشد.
وی با اشاره به شکل غیرمعمول آن که به یک "سیگار برگ" شباهت دارد و برای اجرام عادی فضایی بی سابقه است، اظهار داشت که این جرم، بسیار روشن است و حداقل ۱۰ برابر بیشتر از سیارک ها یا دنباله دارهای منظومه شمسی بازتاب دارد.
موضوع اصلی که سبب شده لوب باور داشته باشد این یک جرم مصنوعی است، مسیر غیرعادی آن در نزدیکی خورشید بود.
لوب در این زمینه نوشت: اوموآموا بجای کاهش سرعت هنگام فاصله گرفتن از خورشید، کمی شتاب گرفت که این میزان شتاب از نظر آماری قابل توجه است. این مساله برای یک دنباله دار امکان پذیر است برای اینکه گرمای انتشار یافته از خورشید، به آزاد شدن گازهای یخ زده آن منجر می شود و مانند موتور موشک عمل می کند اما اوموآموا در این صورت باید دنباله مشخصی از خود به جا گذاشته باشد.
حدس لوب این است که این جرم می تواند یک کاوشگر دیسک مانند یا قطعه ای از زباله های فضایی باشد که توسط موجودات فرازمینی رها شده اند.



1399/10/15
01:09:55
0.0 / 5
944
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تلسكوپ , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی