اختراع جدید اپل یك دستكش حقیقت مجازی است

اختراع جدید اپل یك دستكش حقیقت مجازی است شرکت اپل حق اختراع یک دستکش حقیقت مجازی(VR) که حرکت هر انگشت را جداگانه حس می کند، ثبت کرده است و برای ثبت آن دو سال انتظار کشیده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، سرانجام شرکت اپل بعد از دو سال موفق شد حق امتیاز اختراع جدید خویش را برای ایده یک دستکش حقیقت مجازی پیشرفته که مبتنی بر "واحد اندازه گیری اینرسی"(IMU) است را در اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده ثبت کند.
"واحد اندازه گیری اینرسی"(IMU) وسیله ای الکترونیکی است که با استفاده از تلفیقی از شتاب سنج ها، ژیروسکوپ ها و گاهی اوقات مغناطیس سنج ها، نیروی خاص بخش های بدن، میزان زاویه و گاهی اوقات جهت گیری بدن را اندازه گیری و گزارش می کند.
دستکش حقیقت مجازی اپل که حرکت هر انگشت و استخوان انگشت شست را اندازه گیری می کند، می تواند در زمینه های بازی، آموزش و آموزش نظامی بسیار مفید واقع شود.
مدارک این پتنت در سال ۲۰۱۸ عرضه شده و همانطور که توسط پایگاه "Patently Apple" گزارش شده است، در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ مورد تایید قرار گرفته است. به صورت کلی، خیلی از اختراعاتی که ثبت می شوند، به یک محصول تجاری تبدیل نمی شوند. اپل با داشتن افراد نوآور و دارای افکار آینده نگرانه و خلاق که در این شرکت کار می کنند، به داشتن ایده های فراوان معروف است، اما همیشه اختراعات ثبت شده آنها به یک محصول نهایی و تجاری تبدیل نمی گردد.
به هر حال گفته می شود که این ثبت اختراعات نشان داده است که اپل به کدام سمت نگاه می کند و نشان دهنده مسیر اپل در آینده است.
یک دستگاه الکترونیکی می تواند یک هدست حقیقت مجازی باشد که از راه آن کاربر می تواند محیط شبیه سازی شده را مشاهده کند و دستگاه دیگر می تواند شامل دستکش حقیقت مجازی باشد که کاربر را قادر می سازد اشیاء را در لحظه لمس و احساس کند و حتی آنها را دست خود نگه دارد.
برای چنین سناریویی، به یک دستکش حقیقت مجازی دقیق نیاز است، ازاین رو اهمیت این ثبت اختراع در همین است.
چنین دستکشی علاوه بر احساس و لمس اشیاء می تواند شامل مغناطیس سنج هایی هم باشد که جهت میدان مغناطیسی را نشان دهد یا با استفاده از "IMU" که می تواند شامل یک یا چند سنسور حرکتی باشد، می توان حرکات انگشتان کاربر را اندازه گرفت.




منبع:

1399/10/19
22:15:19
0.0 / 5
996
تگهای خبر: اپل , الكترونیك , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی