كروناویروس یك روز پیش از بروز علایم بیشترین واگیر را دارد

كروناویروس یك روز پیش از بروز علایم بیشترین واگیر را دارد به گزارش نیو وبلاگ مطالعات ریاضیاتی نشان داده است که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ یک روز قبل از بروز علایم بیشترین امکان انتقال بیماری را دارند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان از یک مدل کامپیوتری جهت بررسی داده های در ارتباط با بار ویروسی(میزانی از ویروس که یک فرد به آن آلوده می شود) استفاده کردند تا دریابند چگونه بار ویروسی در طول دوره ی بیماری کاسته می شود.
تحقیقات قبلی نشان داده است که بار ویروسی با عفونت در ارتباط می باشد و همینطور سبب افزایش مرگ و میر می شود. فردی که بار ویروسی بیشتری داشته باشد بیشتر بیماری را منتقل می کند و بیشتر احتمال دارد در اثر کووید-۱۹ جان خویش را از دست بدهد.
بر طبق اطلاعات جمع آوری شده از بیمارستان فرانسه در ماه مارس ۲۰۲۰ که توسط دانشمندان دانشگاه پاریس مورد بررسی قرار گرفته است ۴۰ درصد این بیماران از دستگاه اکسیژن استفاده کردند، ۱۴۴ نفر در بخش مراقب های ویژه بودند و ۷۸ نفر جان خویش را از دست دادند.
مدلهای پیچیده ی ریاضی به دانشمندان این امکان را می دهد تا میزان عفونت در افراد را بررسی نمایند تا نحوه رفتار ویروس در بدن را بفهمند. عوامل متغیری مثل بار ویروس، مدت زمان بیماری و میزان مرگ و میر شاخص های مورد بررسی در معادله بودند.
مدت زمان بروز علایم بعد از ابتلا، هفت روز اندازه گیری شد. محققان در مقاله خود که در مجله ی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا(PNAS) انتشار یافته است می گویند: ما پیشبینی می نماییم که اوج بار ویروسی در بدن یک روز پیش از شروع علایم است. آنها همینطور گفتند، در افراد با بار ویروسی بیشتر، مدت زمان مبتلا شدن تا بروز نخستین علایم کمتر است که نشان داده است افرادی که زودتر علایم نشان می دهند بار ویروسی بیشتری دارند. این مطالعات همینطور نشان داده است سلول های ۵۹ درصد افراد بالای ۶۵ سال توانایی کمتری در از بین بردن ویروس نسبت به افراد جوان دارند. و ازاین رو بدن این افراد به صورت متوسط ۱۶ روز طول می کشد تا ویروس را از بدن خارج کنند. این عدد در افراد جوان ۱۳ روز محاسبه شد. این مطالعه همینطور تأثیر داروهای ضد ویروسی را بر افرادی با بار ویروسی بالا بررسی کرد.
اگر داروی ضد ویروسی وجود داشته باشد که بتواند تا ۹۰ درصد از گسترش ویروس و عفونت سلول جلوگیری کند، مدت زمان از بین بردن و خارج کردن ویروس از بدن برای افراد جوان به دو روز و افراد مسن به ۳ روز کاسته می شود. تأثیر این درمان بر افراد بالای ۶۵ سال بسیار زیاد خواهد بود و آمار مرگ و میر را از ۶.۴ درصد به پنج در افراد بدون بیماری زمینه ای و از ۱۹ به ۱۴ درصد در کسانی که دستکم یک عامل خطر(risk factor) دیگر دارند می کاهد.



1399/11/18
10:23:26
0.0 / 5
805
تگهای خبر: اطلاعات , تحقیقات , دانشگاه , دانشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی