بازگشت فضانوردان كرو-۱ به تعویق افتاد

بازگشت فضانوردان كرو-۱ به تعویق افتاد به سبب شرایط آب وهوایی نامساعد، فضانوردان کرو-1 باید چند روز دیگر برای بازگشت به زمین منتظر بمانند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، چهار فضانورد ماموریت کرو-۱ ناسا قرار بود امروز چهارشنبه(۲۸ آوریل) درون کپسول کرو دراگون خود به زمین بازگردند و فرودی درون آب های اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا داشته باشند اما وزش شدید باد، ناسا و اسپیس ایکس را مجبور کرد این فرود را به روز شنبه یکم ماه مه(۱۱ اردیبهشت) موکول کنند. این فرود مقرر است در ساعت ۱۱: ۳۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۰: ۰۶ به وقت تهران) صورت گیرد.
مقامات ناسا در اطلاعیه ای گفتند: قبل از انجام فرود در روز شنبه شرایط آب وهوایی و میزان وزش باد در روز جمعه بررسی خواهد شد.
ماموریت کرو-۱ در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ انجام شد و نخستین ماموریتی بود که بوسیله ی یک فضاپیمای تجاری به نام کرو دراگون انجام می گرفت. طی این ماموریت فضانوردان ناسا به اسامی "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins)، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شدند.
محل فرود این فضانوردان یکی از هفت منطقه ی فرود در اقیانوس اطلس است.
باتوجه به این تاخیر حالا کپسول حامل فضانوردان در روز جمعه ۳۰ آوریل(۱۰ اردیبهشت) در ساعت ۵: ۵۵ بعداز ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲: ۲۵ بامدادان شنبه به وقت تهران) از ایستگاه فضایی جدا خواهد شد. ناسا پخش زنده این رویداد را از ساعت ۳: ۳۰ بعداز ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲ بامدادان به وقت تهران) شروع می کند.



1400/02/08
15:50:27
0.0 / 5
766
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی