تولید واكسن كووید-19 مقاوم در مقابل گرما در هند

تولید واكسن كووید-19 مقاوم در مقابل گرما در هند نیو وبلاگ: 19 مقاوم در مقابل گرما در هند تولید شده و نتایج پیش بالینی خوبی نشان داده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیواطلس، این واکسن می تواند تا ۳۰ روز در دمای ۳۷ درجه ی سانتی گراد پایدار بماند و پژوهشگران قصد دارند آزمایش های بالینی آنرا امسال شروع کنند.
یکی از چالش های توزیع موثر واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان نیاز واکسن ها به ماندن در دماهای پایین بوده است. بطور مثال، واکسن های فایزر و بیو ان تک باید در دمای منفی ۶۰ تا منفی ۸۰ درجه سانتی گراد نگهداری شوند و این مساله ارسال آنها به مناطق دور دست را دشوار می کند.
تحقیقات جدید در مورد واکسن فایزر نشان داده است که این واکسن می تواند برای مدت حداقل دو هفته در دمای معمول فریزر یعنی بین منفی ۱۵ تا منفی ۲۵ درجه سانتی گراد باقی بماند اما با این وجود انتقال این واکسن کار دشواری است.
راب گرنفل Rob Grenfell از آژانس علوم ملی استرالیا می گوید: واکسن مقاوم در مقابل گرما می تواند برای مکان های دور دست که آب وهوای گرمی دارند و زنجیره سرمایی قابل اطمینانی نیز ندارند مناسب باشد.
این واکسن جدید توسط شرکت فناوری زیستی Mynvax با همکاری موسسه علوم هند تولید شده است و به قول مجله ی ACS Infectious Diseases، پژوهشگران دریافتند که این واکسن آنتی بادی های خنثی کننده ی سارس-کوو-۲ را در موش ها و خوکچه های هندی به وجود می آورد.
اس اس واسان S.S Vasan یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: داده های ما نشان میدهد که این واکسن می تواند آنتی بادی های موثری برای خنثی سازی تمام گونه های ویروس همچون آلفا، بتا، گاما و دلتا بوجود آورد.
فرمول این واکسن به شکلی است که در دمای بالا پایدار می ماند و می تواند در دمای ۳۷ درجه سانتی گراد به مدت یک ماه و حتی در دمای جوش به مدت بیش از ۹۰ دقیقه سالم بماند.
پژوهشگران امیدوارند با این کار، پروسه واکسن رسانی به مناطق دوردست را بهبود بخشند.





منبع:

1400/04/30
11:28:04
0.0 / 5
626
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی