۱۲ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت نمودند

۱۲ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت نمودند مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: تابحال ۱۲ هزار دانش آموز در این استان واکسن کرونا را دریافت نمودند و پوشش واکسیناسیون فرهنگیان هم به بیشتر از ۹۵ درصد رسید.


محمدعلی واقعی روز پنجشنبه به رسانه ها عنوان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری گرفته است و بیشتر از ۹۵ درصد واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در همه سطوح انجام شده است.
وی اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان و رانندگان سرویسهای ایاب و ذهاب دانش آموزی در اولویت قرار گرفته است و اولیای دانش آموزان هم در صورت نیاز واکسن دریافت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تاثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان بی بدیل و غیرقابل جایگزین است.
وی اظهار داشت: شواهد حاکی از افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش های حضوری قابل توجه بوده و امکان دارد در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.
واقعی اضافه کرد: تبعاتی چون تاخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آنان، تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی فقط گوشه ای از نتایج سوء توقف آموزش های حضوری بر دانش آموزان است.
وی ضمن اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس، از آن بعنوان هدفی پرارزش یاد کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استان همگام با کشور می خواهد با شروع آرام، سنجیده، اقتضایی، منعطف و مشارکت فعالانه همه ارکان مؤثر در نظام آموزشی، کیفیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان را در شرایط حاضر تقویت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برای رسیدن به این هدف مفاد دستورالعمل های بهداشتی مدارس را در سرلوحه توجه قرار گرفته و بر آن است همسو با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نگاههای مراجع تخصصی رسمی بهداشتی استان، زمینه فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس را در جهت آموزش های حضوری اثربخش، آماده سازد.
وی آموزش ابتدایی را خشت زیربنای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار داشت: برپایه دستورالمعل ارسالی از وزارت آموزش و پرورش، یک هزار و ۴۷۵ آموزشگاه روستایی و عشایری با ۵۰ هزار دانش آموز به صورت حضوری و مابقی به صورت مجازی و تلفیقی به عرضه خدمات آموزشی و پرورشی می پردازند.
واقعی اظهار داشت: در پایه اول دبستان با عنایت به اهمیت آن و ضرورت حضور دانش آموزان در مدارس، ۲۰ هزار دانش آموز در مدارس استان به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی حضور پیدا می کنند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش های لازم را دریافت می کنند.
سال تحصیلی جدید روز شنبه (سوم مهر) همزمان با سراسر کشور در ۱۲ منطقه آموزشی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه خراسان جنوبی شروع شد و بیشتر از ۸۰ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در کلاس های حضوری مدارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی شرکت کردند.
براساس دستورالعمل های ابلاغی دانش آموزان در مدارس روستایی و عشایری، رشته های فنی هنرستان ها و پایه اول کمتر از ۱۵ دانش آموز به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر شدند و بقیه مدارس به صورت تدریجی و در سه مرحله از مهر ماه تا نیمه دوم آبان بازگشایی می شوند.


1400/07/08
10:58:07
0.0 / 5
556
تگهای خبر: خدمات , سرویس , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی