تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب

تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب به گزارش نیو وبلاگ شرکت ˮفناوری های پروازی اسندنسˮ(Ascendance Flight Technologies) مستقر در ˮتولوزˮ(Toulouse) فرانسه از طرح قابل توجه هواپیمای عمودپرواز(VTOL) الکتریکی-هیبریدی خود به نام ˮATEAˮ رونمایی کرده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، "ATEA" یک هواپیمای پنج سرنشین الکتریکی-هیبریدی است که قابلیت برخاستن و فرود عمودی(VTOL) دارد. طراحی آن با سایر هواپیماها فرق دارد چونکه پیکربندی بال های آن پشت سر هم قرار دارد و موتورهایی درون بال ها تعبیه شده است. این موارد به آن ظاهری غیرمعمول می دهد.
این طراحی جدید در نتیجه ی سه سال تحقیق و توسعه به وجود آمده و این شرکت آنرا "هواپیمای آینده" می نامد چونکه نشان دهنده ی هدف این شرکت در جهت کربن زدایی از صنعت هوانوردی است. این هواپیما مقرر است در مقایسه با هواپیماهای معمولی، تا ۸۰ درصد انتشار کربن را کم کند.
هواپیمای "ATEA" با بُرد ۴۰۰ کیلومتر به شکلی طراحی شده که قادر به فعالیت در حومه شهرها است. و ساختار "موتور-در-بال"(fan-in-wing) آن برای پرواز عمودی ضروری می باشد. این ملخ ها یکی از سیستم های پیشران هواپیما را می سازند و دو موتور دیگر در دماغه و دم این هواپیما قرار دارد.
این شرکت، ترکیب چنین فناوری هایی را سیستم "Lift+Cruise" نامیده است.


انرژی هواپیمای "ATEA" با فناوری الکتریکی-هیبریدی تامین می شود و به موتورهای ماژولار هیبریدی مجهز شده است.
این هواپیما مزایای زیست محیطی دارد و تا ۸۰ درصد از انتشار کربن کاهش می دهد و در کنار همه این ها تا چهار برابر صدای کمتری نسبت به هواپیماهای معمولی به وجود می آورد.
این هواپیما قادر به حمل پنج مسافر است بدین سبب برای سفرهای شهری و بعنوان تاکسی مناسب تر است. بُرد برنامه ریزی شده آن، این هواپیما را قادر می سازد تا سریع تر و دورتر از تاکسی های زمینی کار کند.
"جین کریستوف لمبرت"(Jean-Christophe Lambert)، از موسسین و مدیرعامل این شرکت می گوید: هواپیمایی که می بینید نتیجه تلاش دپارتمان تحقیق و توسعه ما است که بر روی چهار نمونه اولیه آزمایش شده و بر روی هزینه های آن و راحتی پرواز با آن فکر شده است.
وقتی به چنین مفاهیمی فکر می نماییم، انتظار می رود که این هواپیما به این زودی ها در آسمان رویت نشود با این وجود شرکت "اسندنس" اهداف کوتاه مدت زیادی دارد که می خواهد طی چندین سال آینده به آنها برسد.
"لمبرت" می گوید: "ATEA" به زودی به شکل یک نمونه اولیه کامل ایجاد خواهد شد و آزمایش آن در سال ۲۰۲۳ شروع می شود. ما درحال حرکت به سمت هدف خود یعنی دریافت مجوز در سال ۲۰۲۵ هستیم.



1400/09/14
22:36:33
0.0 / 5
623
تگهای خبر: سیستم , صنعت , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی