دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر:

خانواده، با اهمیت ترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان اعتیاد فرد بهبودیافته است

خانواده، با اهمیت ترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان اعتیاد فرد بهبودیافته است به گزارش نیو وبلاگ دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اهمیت ترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان اعتیاد را توجه خانواده به فرد بهبودیافته خواند و اظهار داشت: اگر خانواده او را نپذیرد، جامعه هم او را نخواهد پذیرفت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مؤمنی در بازدید از مرکز درمان، بازپروری و صیانت شهید زیادیان ضمن اشاره به این که از سال ۹۷ که مبحث جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت قرار گرفت، با همکاری دستگاه هایی همچون سپاه، بسیج، سازمان زندان ها و نیروی انتظامی و اجرای تفاهمنامه در میان، ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز درمانی افزایش پیدا کرد، اضافه کرد: مرکز شهید زیادیان همچون مراکزی است که در اسفند ۹۷، با بیشتر از ۴۰۰ ظرفیت افتتاح شد.

دبیرکل ستاد بر ضرورت تکمیل چرخه کامل درمان تاکید کرد و افزود: سم زدایی، مهارت آموزی و مراقبت های پس از خروج بهبودیافتگان همچون ارتباط با سازمان های مردم نهاد همچون موارد مهم در چرخه درمان است که باید مورد توجه قرار گیرند تا این افراد با خروج از این مراکز، مجدداً به سمت پاتوق های خود بازنگردند.

مؤمنی بیان داشت: مهم ترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان، توجه خانواده به فرد بهبودیافته است؛ اگر خانواده این فرد را نپذیرد، جامعه هم نخواهد پذیرفت، بنابراین پذیرش فرد معتاد در خانواده، مهم ترین گام در روند بهبود فرد است.

وی خاطرنشان کرد: امکان این که دولت به تنهایی برای افراد بهبودیافته شغل فراهم آورد نیست ولی زمینه باید فراهم شود؛ بنابراین پس از خانواده، ارتباط با سازمان های مردم نهاد، گروههای جهادی بسیار مهم می باشد تا شاهد بازگشت این افراد به جامعه باشیم.

مؤمنی همینطور بر استفاده از ظرفیت خیرین در امر مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و اظهار داشت: سپاه باید از این ظرفیت مهم استفاد کند.

همینطور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در این بازدید ضمن عرضه گزارشی از وضعیت درمان و بازپروری معتادین در مرکز شهید زیادیان، بر پایداری پس از ترک بهبودیافتگان تاکید کرد و توجه به آنرا بسیار مهم خواند و اظهار داشت: باید پس از ترک مرکز هم به مددجو دسترسی وجود داشته باشد.


منبع:

1400/10/07
11:17:29
0.0 / 5
1514
تگهای خبر: درمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی