رنگ زرد کرونائی به مازندران بازگشت

رنگ زرد کرونائی به مازندران بازگشت نیو وبلاگ: بعد از گذشت 15 روز از آبی شدن رنگ کرونائی سراسر استان مازندران، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک بار دیگر رنگ زرد کرونائی به این استان بازگشته است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر طبق تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امرو دوشنبه اعلام شد، شهرستان عباس آباد در غرب مازندران لباس زرد کرونائی پوشیده است ولی رنگ ۲۱ شهرستان دیگر استان همچنان آبی است.
نقشه رنگ بندی سامانه ماسک برمبنای میزان بستری است. رنگ زرد به مفهوم خطر متوسط کرونائی شمرده می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونائی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.
رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به مدلول خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونائی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.
تمام شهرستان های مازندران قبل از این به مدت دو هفته در محدوده کم خطر کرونائی قرار داشت و سراسر استان رنگ آبی کرونائی به خود گرفته بود.

روند افزایشی شیوع اومیکرون
بازگشت رنگ زرد کرونائی به مازندران حتی در حد یک شهرستان از این جهت زنگ خطر بشمار می رود که هم اکنون سویه اومیکرون که از ضریب سرایت بسیار بالایی برخوردارست درحال شیوع است. این سویه بگفته کارشناسان بهداشت و درمان با چنان سرعتی قادر به پیشروی است که می تواند در استانی مانند مازندران طی یک هفته تمامی شهرستان را به رنگ قرمز برساند.
مسوولان بهداشت ودرمان مازندران هم این مساله را تایید می کنند و نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا هشدار می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به سبب احتمال و یا ابتلای شهروندان به کرونا آگاهی داد و اظهار داشت: متاسفانه روند شیوع اومیکرون در استان درحال افزایش است که باید با دعوت از مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همین طور تزریق به موقع واکسن، از شیوع افسارگسیخته اومیکرون در مازندران جلوگیری کرد.
دکتر قاسم اویس اضافه کرد: یافته های علمی نشان میدهد که حدود ۷۰ درصد از افرادی که در مازندران به ویروس اومیکرون مبتلا شده اند، نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام نکرده اند و ۳۰ درصد دیگر از مبتلایان هم تنها دو هفته از تزریق دز سوم واکسن کرونا آنها گذشته بود.
وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از گسترش سویه اومیکرون برای مراجعه جهت تزریق دز سوم واکسن کرونا بعد از زمان تعیین شده سه ماهه بعد از دز دوم اقدام نمایند.
بر اساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری های کرونائی استان با ۷۵بیمار جدید به ۲۶۴ نفر رسید که از این تعداد ۷۵بیمار بدحال در بخش مراقبت ویژه نگهداری می شوند. در ضمن شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونائی در بیمارستان های استان گزارش نشده است.


منبع:

1400/11/04
11:14:46
0.0 / 5
575
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی