هواپیمای مافوق صوت ساکت زیر ذره بین ناسا

هواپیمای مافوق صوت ساکت زیر ذره بین ناسا نیو وبلاگ: ناسا بتازگی تصاویری از هواپیمای مافوق صوت خود موسوم به ˮ X-59 ˮ منتشر نمود.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، ناسا هم اکنون با شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) همکاری می کند تا حمل و نقل هوایی را با هواپیمای مافوق صوت خود با نام کامل "X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology" یا "QueSST" که غرش های صوتی را به صدایی خیلی کم و به سختی قابل شنیدن تبدیل می کند، متحول کند.
ناسا با انتشار این تصاویر نوشت: در تصویر اول مدلی از هواپیمای آزمایشی "X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology" یا "QueSST" در آزمایش انفجار صوتی (sonic boom) اخیر در داخل یک تونل باد در مرکز تحقیقات گلن ناسا در اوهایو نشان داده شده است. با بهره گیری از یک پروسه عکاسی به نام رگه نواری یا شیلرن (Schlieren) جریان هوای اطراف هواپیما و همین طور امواج ضربه ای و موقعیت آنها را نشان داده ایم. مهندسان ناسا فناوری QueSST را آزمایش کرده اند تا پرواز هواپیمای مافوق صوت آرام را به واقعیت تبدیل کنند و به مسافران آینده اجازه دهند سریع تر به مقصد برسند.


هواپیماهای مافوق صوت ممکنست خیلی سریع باشند، اما یک مشکل بزگ دارند: آنها در حین پرواز، صدایی بلند و غیرقابل تحمل تولید می کنند. هنگامی که یک هواپیمای مافوق صوت سریع تر از سرعت صوت حرکت می کند، "امواج ضربه ای" شکل می گیرند و از هواپیما ساطع می شوند و با یکدیگر ادغام شده و غرش هایی را به وجود می آورند که صدایش تا کیلومترها روی زمین شنیده می شود.
ناسا هم اکنون با شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) همکاری می کند تا حمل و نقل هوایی را با هواپیمای مافوق صوت خود با نام کامل "X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology" یا "QueSST" که غرش های صوتی را به صدایی خیلی کم و به سختی قابل شنیدن تبدیل می کند، متحول کند. این هواپیمای تک نفره جدید موسوم به "X-۵۹" دارای ۳۰ متر طول و ۹ متر عرض خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا(۱۶.۷ کیلومتر) با سرعت ۱.۴ ماخ یا ۱۴۸۸ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. تنها چیزی که این هواپیما در مقایسه با هواپیماهای مشابه خود نخواهد داشت، پنجره های رو به جلو است و در عوض، به یک سیستم دید خارجی موسوم به "XVS" توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.
"رندی بیلی" سرپرست پروژه توسعه سیستم XVS ناسا، این سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در زمینه ای می داند که در آن خلبان می تواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه پروازی درحال نزدیک شدن به خود استفاده نماید.
سیستم الکترونیکی پنجره XVS ناسا شامل یک جفت دوربین با وضوح بالا و یک نمایشگر باکیفیت ۴K است. نخستین دوربین در بالا و کمی جلوتر از کابین خلبان قرار دارد و با قابلیت دید مصنوعی تقویت شده است و به خلبان اجازه می دهد بطور مصنوعی از میان مه و ابرها ببیند.
دوربین دوم نیز زیر دماغه قرار دارد و می تواند در هنگام برخاستن و فرود، بیرون بیاید و فرو رود. بنابراین، این هواپیمای مافوق صوت دارای یک پوشش کامل تصویری است و نیازی به پنجره جلو ندارد، چونکه سیستم XVS ناسا تمام اطلاعات بصری مورد نیاز برای پرواز ایمن خلبان را فراهم می آورد.



1400/11/07
23:17:34
0.0 / 5
548
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی