یك كارشناس رباتیك مدعی شد:

جایگزینی قطعات رباتیك در تمام بدن انسان

جایگزینی قطعات رباتیك در تمام بدن انسان به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران باور دارند امكان جایگزین كردن یا ارتقاء كل بدن انسان با قسمت های رباتیك، در آینده محقق خواهد شد.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ˮكریس میدلتونˮ (Chris Middleton)، روزنامه نگار و كارشناس حوزه رباتیك می گوید ممكن است تا سال 2070، تمام بدن ما با قسمت های رباتیك جایگزین شود.

به گفته میدلتون، آینده ای كه در آن هر كسی بتواند بخش های ارتقا یافته ای از بدن كه دارای قدرت مافوق بشری هستند خریداری كند، دور نیست.

در حال حاضر، ˮبیوهكرهاˮ ('Biohackers') در حال ارتقای بدن خود با ایمپلنت ها هستند؛ مانند تراشه هایی كه امكان باز كردن در با یك بار تكان دادن دست را فراهم می كنند. ازاین رو این پیش بینی ها بعید نیست.

وی به روزنامه دیلی استار اظهار داشت: در 50 یا 100 سال آینده احیانا كل بدن انسان با قطعات رباتیك قابل جایگزینی، ویرایش یا ارتقا خواهد بود. من این مورد رو رد نمی كنم.

میدلتون اضافه كرد: متاسفانه هم اكنون می بینیم كه برخی فناوری ها، مردم را تشویق می كنند مانند ماشین ها رفتار كنند اما در همین حال، ماشین ها بیشتر شبیه به انسان می شوند. برای نمونه، می توان به نرم افزار ˮسیریˮ یا ˮالكساˮ اشاره نمود.

به گفته متخصصین رباتیك، امكان دارد پیشرفت این نوع از فناوری در حدی باشد كه بر نژاد انسان حكمرانی كند.

میدلتون ادامه داد: هم اكنون هم، انسان ها كاری كه ماشین ها به آنها می گویند انجام می دهند؛ مانند برداشتن 10 هزار گام در روز، دویدن دور پارك، پیچیدن به چپ یا راست و غیره.

میدلتون كه در دانشگاه ها در مورد تاثیر هوش مصنوعی سخنرانی می كند، می گوید باآنكه به نقش بزرگ ربات ها در آینده باور دارد، نظرات او تنها پیش بینی هایی بر اساس دانسته های كنونی ما هستند.

من درباره علم رباتیك و هوش مصنوعی در دنیای واقعی می نویسم چون این فناوری ها، سوالاتی در مورد نوع جامعه ای كه می خواهیم با نمی خواهیم، پدید می آورند. امكان دارد خیلی از انسان ها در دراز مدت، به ساگی این فناوری ها را رد كنند.

پیش بینی های میدلتون، درست یك ماه پس از اینكه متخصصان پیشین شركت ˮمایكروسافتˮ ادعا كردند انسان ها فقط تا 20 سال بعد، نسخه رباتیك خویش را خواهند داشت، صورت گرفت.

به گفته ˮبرد اسمیتˮ (Brad Smith)و ˮهری شامˮ (Harry Shum)، این ربات، همه چیز را درباره انسان خواهد دانست و مانند تابع دیجیتالی فهم و آگاهی وی عمل خواهد نمود.

این دو نفر تلاش می كنند نرم افزار هوش مصنوعی پیشرفته را تا مرحله ای گسترش دهند كه افكار انسان را تقلید كند.



 

1396/11/14
15:42:45
5.0 / 5
4875
تگهای خبر: پژوهش , ربات , رباتیك , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی