گریه نوزاد چه زمانی کاهش می یابد؟

گریه نوزاد چه زمانی کاهش می یابد؟ به گزارش نیو وبلاگ پژوهشگران دانمارکی، دو مدل ریاضی ابداع نموده اند که ایده های کنونی در ارتباط با کاهش گریه نوزاد را به چالش می کشند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، اگر پدر و مادری هستید که در مورد توقف گریه نوزاد خود در گوگل جستجو می کنید، یک پژوهش جدید می تواند به شما پاسخ دهد.
خیلی از بازدیدکنندگان گوگل، شما را به یک پژوهش قدیمی ارجاع می دهند که نتیجه می گیرد گریه نوزادان معمولاً در حدود ۶ هفتگی به اوج خود می رسد، بعد از آن به صورت قابل توجهی کاسته می شود و بعد از سه ماه در سطح پایینی ثابت می شود.
والدین امکان دارد با رفتن به این روند که معمولاً با عنوان "منحنی گریه" شناخته می شود، انتظار داشته باشند که نوزاد بعد از اوج ابتدایی گریه، با شدت کمتری گریه کند. با این حال، یک پژوهش جدید که در دانمارک انجام شده است، الگوی منحنی گریه را با ادغام داده های به دست آمده از ۱۷ کشور متعدد به چالش می کشد.
"کریستین پارسونز" (Christine Parsons)، پژوهشگر بخش پزشکی بالینی "دانشگاه آرهوس" (Aarhus University) دانمارک، اظهار داشت: ما دو مدل ریاضی ابداع کرده ایم که داده های موجود را به صورت منطقی نشان می دهند. هیچ کدام از آنها نشان نمی دهند که مدت زمان گریه بعد از پنج هفته به میزان قابل توجهی کاسته می شود. در حالیکه این همان چیزی است که در نمودارهایی که به والدین عرضه می شوند، وجود دارد. داده های موجود نشان می دهند که گریه همچنان بخش مهمی از کارنامه خیلی از نوزادان بعد از ۶ ماهگی است.

کاربرد گسترده منحنی گریه
پژوهشگران در این پروژه، داده هایی را از ۵۷ مقاله پژوهشی در سرتاسر جهان جمع آوری کرده اند که والدین در آنها، میزان گریه نوزادان خویش را طی روز ثبت کرده اند.
الگوی عادی گریه در منحنی گریه که والدین اغلب به آن رجوع می کنند، برپایه یک پژوهش آمریکایی در سال ۱۹۶۲ عرضه شده است که تنها بر ۱۲ هفته نخست زندگی نوزاد تمرکز دارد.
"آرنو کوئنتین ورملت" (Arnault-Quentin Vermillet)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: این نموداری است که اغلب به والدین جدید عرضه می شود. اگر عبارت "گریه نوزاد" را در گوگل جستجو کنید، تصاویر زیادی از این نمودار خاص خواهید دید. ما باور داریم که مدل سازی همه داده های موجود، کار جالبی خواهد بود و می خواهیم آزمایش نماییم که آیا این داده ها با منحنی گریه اصلی سازگار هستند یا خیر.

یک روش مهم برای پزشکان
گریه یکی از اولین راه های ارتباطی است که نوزادان برای جلب توجه والدین خود از آن استفاده می نمایند. رشد شناختی و عاطفی نوزاد زمانی تحریک می شود که والدین به سیگنال های کودک، واکنش مناسبی نشان دهند.
اگر والدین جدید نگران گریه بیش از حد نوزاد خود باشند، اغلب از سیستم مراقبت های بهداشتی کمک می گیرند. به قول "پارسونز"، بنابراین مهم می باشد که هم متخصصان مراقبت های بهداشتی و هم والدین، درک درست و دقیقی از الگوهای عادی گریه نوزادان داشته باشند.
وی ادامه داد: این مورد به خصوص برای پزشکان مهم است؛ چونکه وظیفه آنها کمک کردن، حمایت کردن و برآوردن انتظارات والدین نگران است. مهم می باشد که پزشکان داده های به روزی را در مورد گریه طبیعی نوزاد داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل از والدین جدید حمایت کنند.

تنوع الگوهای گریه
یک تعریف پرکاربرد برای گریه بیش از حد، زمانی است که نوزاد بیشتر از سه ساعت در روز و بیشتر از سه روز در هفته گریه کند. در ۶ هفته نخست بعد از تولد، گریه بیش از حد بین ۱۷ تا ۲۵ درصد از نوزادان تخمین زده شده است.
پژوهشگران دانشگاه آرهوس، دو مدل جدید را برای الگوی گریه نوزاد طراحی نموده اند. یکی از آنها، اوج گریه نوزاد را بعد از چهار هفته نشان داده است. مدل دوم نشان داده است که نوزادان در هفته های نخست، زیاد و در سطح ثابتی گریه می کنند و بعد از آن، سطح پایین می آید. با این حال، هیچ کدام از مدلها کاهش شدید را نشان نمی دهند.
به قول "پارسونز"، یکی دیگر از یافته های قابل توجه پژوهش حاضر این است که الگوهای گریه در نوزادان کشورهای مختلف چقدر متفاوت هستند. بعنوان نمونه، "پارسونز" تصریح کرد که داده های محدود کنونی نشان می دهند کودکان کشورهایی مانند هند، مکزیک و کره جنوبی کمتر از کودکان کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگلستان و کانادا گریه می کنند.



1401/03/01
11:44:57
0.0 / 5
340
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی