تشخیص سریع بیماری کلیوی مزمن فقط با یک حسگر!

تشخیص سریع بیماری کلیوی مزمن فقط با یک حسگر! پژوهشگران استرالیایی، نوعی سنسور زیستی ابداع نموده اند که می تواند با بررسی نمونه ادرار، بیماری کلیوی مزمن را تشخیص دهد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، پژوهش جدیدی نشان داده است که یک روش جدید برای تشخیص سریع "بیماری کلیوی مزمن"(CKD) می تواند برای خدمات رسانی به بیماران نواحی روستایی و دورافتاده و جوامعی که به خدمات پزشکی محدودی دسترسی دارند، سودمند باشد. بیماری کلیوی مزمن، حدود هفت درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.
پژوهشگران "دانشگاه فلیندرز"(Flinders University) طی یک کارآزمایی بالینی جدید که در بیمارستانی در استرالیای جنوبی انجام شد، یک سنسور زیستی مقرون به صرفه و قابل حمل را آزمایش کردند و نشان دادند که این سنسور، سطح "آلبومین"(Albumin) را در ادرار بیماران به دقت اندازه گیری می کند.
این پژوهش، یک سیستم دسترسی پیشرفته را نشان میدهد که غلظت نشانگر زیستی در ادرار را اندازه گیری می کند. همین طور این سیستم، برای نظارت بالقوه بر سرطان ها، تجمع پلاک آمیلوئید و سایر نشانگرهای بیماری، سازگار است.
پروفسور "یوهونگ تانگ"(Youhong Tang)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: نتایج بررسی توسط این سیستم، یک همبستگی قوی را با مقادیر بالینی موجود در نمونه های آزمایش شده داشت. یک دستگاه قابل حمل و قابل اعتماد جهت بررسی دقیق بیماری کلیوی مزمن را می توان به مراکز آزمایش و مراقبت در جامعه عرضه نمود تا نیاز بیماران را به مراجعه منظم به بیمارستان یا کلینیک تخصصی کلیه کم کند.
بگفته پژوهشگران، این سیستم که به دوربین دیجیتال، کامپیوتر، منبع نور واحد و دسترسی به نرم افزار نیاز دارد، می تواند ازطریق یک تکنسین و بدون نیاز به یک محیط بالینی یا لابراتوار کنترل شود.
این پلت فرم در مطالعه اثبات مفهوم توانست تغییر سطح آلبومین در نمونه ادرار را تا ۲۵ میلی گرم در لیتر تشخیص دهد که آنرا به دستگاهی بالقوه برای تشخیص و نظارت بر سطح آلبومین در بیماری کلیوی تبدیل می کند.
این پژوهش، در مجله "Sensing and Bio-Sensing Research" به چاپ رسید.



1401/04/12
17:06:33
0.0 / 5
346
تگهای خبر: پروژه , پزشكی , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی