97 درصد مردم از فضا می ترسند!

97 درصد مردم از فضا می ترسند! نیو وبلاگ: گزارش انتشار یافته بوسیله ی یک شرکت بریتانیایی حاکی از این است که ۹۷ درصد مردم جهان از فضا می ترسند و نگران نتایج منفی ارسال ماهواره ها به فضا هستند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، آیا از فضا می ترسید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بگوییم که نترسید چونکه ترس شما صرفاً نتیجه فروش زیاد صنایع فضایی و فقدان مقررات در مورد زباله های فضایی است.
این پاسخ ها، نتایج یک گزارش جدید با عنوان "ارزش فضا در زمین چیست؟" هستند که شرکت بریتانیایی "اینمارست"(Inmarsat) عرضه کرده است. این نتایج به واسطه پرسیدن ادراک و احساسات ۲۰ هزار نفر در سرتاسر جهان در مورد آنچه در فضا اتفاق می افتد، به دست آمده اند.
نتایج این گزارش، موارد زیر را نشان داده اند.
۹۷ درصد مردم، فضا را بعنوان یک تهدید در نظر می گیرند. از هر ۹ نفر، یک نفر از اتفاقی که امکان دارد در فضا رخ دهد، وحشت دارد. زباله های فضایی و برخورد در مدار تا ۴۷ درصد، آلودگی تا ۳۹ درصد و صدمه رساندن به جو زمین تا ۳۵ درصد بعنوان تهدیدهای اصلی تلقی می شوند. از نظر مردم، احتمال اینکه "نسل زد"(Gen-Z)، فضا را با موجودات فضایی، جنگ ستارگان و میلیاردرهایی مانند "ایلان ماسک"(Elon Musk) و "جف بزوس"(Jeff Bezos) مرتبط کند، دو برابر بیشتر از نسل های قدیمی است و نسل دوم نسبت به فضا خوشبین تر هستند. "جیمی کارتر"(Jamie Carter)، روزنامه نگار حوزه فضا اظهار داشت: ۹۷ درصد از ما فضا را بعنوان یک تهدید می بینیم، از سیارک ها می ترسیم و نگران زباله های فضایی هستیم. من تلاش دارم مردم را ترغیب کنم که به تماشای ستارگان بروند، ماه را تماشا کنند و از آسمان شب لذت ببرند.
"راجیو سوری"(Rajeev Suri)، مدیرعامل اجرایی شرکت اینمارست اظهار داشت: این گزارش باید زنگ خطری برای صنعت ما باشد. به نظر می آید که فضا در دنیای واقعی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در مورد آن سوءتفاهم وجود دارد. دانشی که ما بعنوان یک جامعه داریم، از بسیاری جهات نادرست و ناقص است.
در حالیکه اخبار درباره زباله های ناشی از ماهواره ها، سقوط سیارک ها و صدمه های زیست محیطی وسواس دارند، طرف دیگر ماجرا گفته نمی گردد.
یکی از هشداردهنده ترین نتایج این بود که ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که ماهواره های ارتباطی را ضروری نمی دانند. "اسکات کلی"(Scott Kelly)، فضانورد بازنشسته ناسا اظهار داشت: مردم امکان دارد متوجه نشوند که صدا و داده هایی که به آنها تکیه می کنند، چگونه از ماهواره ها می آیند. نحوه حرکت کردن آنها در خودرو، هواپیما و سایر وسایل نقلیه، به فناوری های فضایی متکی است. حتی زمانی که آنها از دستگاه خودپرداز استفاده می نمایند، سیگنال زمان بندی از یک ماهواره GPS می آید. اگر این فناوری را حذف نماییم، مردم خیلی سریع متوجه می شوند.
بدون داشتن ماهواره ها، چگونه همه جزئیات را در مورد صدمه های وارد شده به سیاره خود توسط انسان ها بدانیم و اطلاعاتی را در مورد گسترش خشکسالی و آتشسوزی جنگلها به دست بیاوریم؟
در هر حال، با عنایت به حدود ۱۰ هزار تن ماهواره و اشیای موشکی که هم اکنون در مدار زمین هستند و همچنین، ۱۳۰ میلیون قطعه زباله فضایی تخمین زده شده، راجیو سوری خواهان اکتشافات فضایی مسئولانه تر و مقررات سخت گیرانه تر شد.




منبع:

1401/04/13
10:28:41
0.0 / 5
392
تگهای خبر: اطلاعات , جهان , سیاره , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی