گفتگو با متوفی در مجلس ترحیم با کمک فناوری هولوگرام!

گفتگو با متوفی در مجلس ترحیم با کمک فناوری هولوگرام! نیو وبلاگ: ایده مکالمه متوفی با بازماندگان در مراسم خاکسپاری جنازه ممکنست شبیه به فیلم های علمی و تخیلی به نظر برسد اما به لطف یک استارت آپ مستقر در لس آنجلس که «تجربه یک مکالمه ویدئویی هولوگرافیک» را فراهم می آورد، امکان تبدیل شدن این ایده به واقعیت وجود دارد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، استارت آپ "استوری فایل"(StoryFile) یک کلون دیجیتالی از سوژه مورد نظر را با بهره گیری از ۲۰ دوربین همگام سازی شده به وجود می آورد تا از فرد در صورتیکه به مجموعه ای از سوالات پاسخ می هد، فیلمبرداری کنند. سپس کارشناسان فیلم را پردازش می کنند، کلیپ ها را برچسب گذاری می کنند و از آن برای آموزش هوش مصنوعی(AI) استفاده می نمایند که می تواند به این سوالات با زبانی طبیعی پاسخ دهد. محصول نهایی سپس در پلت فرم استوری فایل آپلود می شود، که می توان بعد از فوت فرد با آن ارتباط برقرار کرد.
کسانی که در مراسم خاکسپاری این افراد شرکت می کنند، می توانند با عزیزشان صحبت کنند، برای اینکه این فناوری امکان برقراری یک مکالمه خیالی در لحظه را فراهم می آورد.
این شرکت سال قبل به همکاری با ویلیام شاتنر از مجموعه استار ترک(Star Trek) پرداخت تا هولوگرام او را بسازد که بگفته شاتنر به حفظ خاطره و میراث او برای نسل های آینده کمک خواهدنمود.


یکی از نخستین کاربران این فناوری مارینا اسمیت مادر دکتر استفان اسمیت، مدیر عامل استوری فایل بود که در ماه ژوئن در سن ۸۷ سالگی از دنیا رفت. دکتر اسمیت می گوید: مادر من به سؤالات بستگان غمگین ما بعد از اتمام مراسم خاکسپاری پاسخ داد. نکته خارق العاده این بود که او به سؤالات آنها با جزئیاتی جدید و صداقت پاسخ می داد.
افراد در هنگام ثبت داده های خود احساس جسارت بیشتری می کنند بدین سبب عزاداران ممکنست نسخه آزادتر و واقعی تری از عزیز از دست رفته خودرا شاهد باشند.
در ماه ژانویه، او چندین ساعت را در یک دوره دو روزه صرف ضبط پاسخ به سوالات استوری فایل با بهره گیری از وب کم و کامپیوتر خود کرد.
در مراسم خاکسپاری او که در ۲۹ ژوئیه در بابورث برگزار شد، هولوگرام او توانست در مورد زندگی او سخنرانی کند و با عزیزانش صحبت کند.
دکتر اسمیت اضافه کرد: آنچه برای من به عنوان پسرش بسیار باارزش است، این واقعیت بود که مادرم آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به دوران کودکی خود نیز بود که شامل بخش های سخت آن همچون جدایی والدین و زندگی به عنوان یک مهاجر می شد.
فردی که می خواهد یک استوری فایل بوجود آورد، ابتدا مطالبی را انتخاب می کند که فکر می کند دوستان و خانواده اش می خواهند درباره ی آنها بپرسند. سپس آنها به ۷۵ سوال از یک بانک سوالات متشکل از ۲۵۰ هزار سوال بالقوه در ویدیو های دو دقیقه ای پاسخ خواهند داد که می تواند به کلون دیجیتالی از آنها تبدیل گردد.
در صورتیکه برای تعدادی از سولات پاسخی وجود نداشته باشد، هولوگرام فرد پرسشگر را تشویق می کند تا سوال دیگری بپرسد و هیچ پاسخی اضافه تر از آن چه متوفی ضبط کرده است، داده نخواهد شد.
فناوری استوری فایل از این هفته با قیمت ۳۹.۹۹ پوند در دسترس عموم قرار گرفته است.



1401/05/26
09:55:48
0.0 / 5
536
تگهای خبر: دوربین , دیجیتال , فناوری , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی