فیلمی از پیاده روی فضایی 7 ساعته فضانوردان ناسا

فیلمی از پیاده روی فضایی 7 ساعته فضانوردان ناسا به گزارش نیو وبلاگ، ناسا اولین پیاده روی فضایی خود از ماه مارس تابحال را با موفقیت به پایان رساند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، "فرانک روبیو"(Frank Rubio) و "جاش کاسادا"(Josh Cassada) فضانوردان آمریکایی، پس از ظهر سه شنبه بعد از یک پیاده روی موفق به مدت هفت ساعت و ۱۱ دقیقه، به داخل "ایستگاه فضایی بین المللی"(ISS) بازگشتند.
اولین پیاده روی فضایی برای روبیو و کاسادا، کمی بیشتر از شش هفته بعد از رسیدن آنها به پایگاه مداری با کپسول "دراگون"(Dragon) شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) بعنوان بخشی از مأموریت "کرو-۵"(Crew-۵) این شرکت انجام شد.
ناسا کل این پیاده روی فضایی را به صورت زنده پخش کرد و فورا منظره فوق العاده ای از زمین را توئیت کرد که با دوربین روی کلاه کاسادا ثبت شده بود.


پیاده روی فضایی روز سه شنبه، دویست و پنجاه و چهارمین پیاده روی فضایی در پشتیبانی از مونتاژ، ارتقاء، تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی بود چونکه ایستگاه فضایی بین المللی کمی بیشتر از دو دهه پیش به بهره برداری رسید.

توقف در پیاده روی فضایی
ناسا برنامه پیاده روی فضایی خویش را هشت ماه پیش، بعد از وقوع یک حادثه متوقف کرد. طی آن پیاده روی، رطوبت به کلاه "ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer)، فضانورد آلمانی نفوذ کرد.
ماورر صدمه ای ندید اما ناسا این حادثه را بعنوان یک تماس نزدیک توصیف کرد و تصمیم گرفت پیاده روی های فضایی ایستگاه فضایی بین المللی را به حالت تعلیق درآورد تا تحقیقاتی را برای کشف دقیق آنچه رخ داده است، انجام دهد.
مقامات ناسا دریافتند که لباس فضایی طبق معمول عمل کرده و هیچ مشکلی از خود نشان نداده است. در عوض، آنها معتقد بودند که رطوبت به خاطر تلاش فضانوردان و تنظیمات خنک کننده لباس فضایی ماورر است. مهندسان ناسا، فرآیندهای آماده سازی برای پیاده روی های آینده را بررسی کردند و طراحی لباس را اصلاح کردند تا اطمینان حاصل شود که رطوبت اضافی که در طول پیاده روی فضایی ظاهر می شود، به صورت موثر جذب می شود.
توقف اقدامات ناسا به لغو همه پیاده روی های فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی منجر نشد. از ماه مارس تاکنون، پنج پیاده روی فضایی انجام شده است که "روسکاسموس" (Roscosmos)، همتای روسی ناسا و خدمه روسی در آنها شرکت داشته اند.
دو پیاده روی فضایی بعدی به رهبری ناسا، برای سه شنبه ۲۹ نوامبر و شنبه سوم دسامبر برنامه ریزی شده اند.




منبع:

1401/08/26
12:27:19
0.0 / 5
368
تگهای خبر: تحقیقات , دوربین , دیجیتال , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی