پر و بال ربات جدید به قابلیت های پهپادی اش کمک می کند

پر و بال ربات جدید به قابلیت های پهپادی اش کمک می کند نیو وبلاگ: نیو وبلاگ: یکی از پژوهشگران دانشگاه «لوند» سوئد بتازگی اظهار کرده ربات مجهز به بال و پر به وجود آورده است که این امر به بهبود کارایی هواپیماهای بدون سرنشین کمک می نماید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اس اف، مطالعه ای که توسط دانشگاه «لوند» در سوئد انجام شده است نشان میدهد که پرندگان با تا کردن بال هایشان در هنگام حرکت به سمت بالا، کارآمدتر پرواز می کنند. این امر الهام بخش پژوهشگران خواهد بود و به آنها در توسعه پهپادهای بالدار و افزایش راندمان پیشرانه و آیرودینامیک آنها کمک خواهدنمود.
«کریستوفر جوهانسون» محقق زیست شناسی در دانشگاه لوند، توضیح داد که بال رباتیک آنها می تواند بیش از ربات های قبلی مانند یک پرنده تکان بخورد. این تحقیق می تواند برای کاربردهایی مانند خدمات ارسال محموله استفاده گردد.
دایناسورهای پرنده مانند منقرض شده از تا کردن بال های خود در طول حرکت کردن به سمت بالا سود می بردند. پرندگان بزرگترین و کارآمدترین موجودات پرنده زنده امروزی هستند که الهام بخش توسعه پهپادهای جدید هستند. برای تعیین این که کدام استراتژی بال زدن بهتر است نیاز به مطالعات آیرودینامیکی در مورد روش های مختلف بال زدن است.
برای مطالعه بیشتر این موضوع، یک تیم تحقیقاتی سوئدی-سوئیسی بال رباتیکی ساخته اند که می تواند دقیقاً به این امر برسد و مانند پرنده تکان بخورد. این بال در یک تونل باد آزمایش شد تا اندازه گیری شود که چگونه روش های مختلف بر نیرو و انرژی آن در حین پرواز تأثیر می گذارد.
مطالعات قبلی نشان داده است که پرندگان هنگام پرواز آهسته بال های خودرا بیشتر بصورت افقی تکان می دهند. مطالعه جدید نشان میدهد که پرندگان اگر به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد، احیانا این کار را انجام می دهند. این چیزی است که پهپادها می توانند از آن تقلید کنند تا دامنه سرعتی که می توانند با آن پرواز کنند را بالا برند.
از بال رباتیک می توان برای پاسخ به سؤالاتی در مورد پرواز پرندگان بهره برد که این امر بسادگی با مشاهده پرندگان درحال پرواز نا ممکن است. تحقیقات در مورد توانایی پرواز پرندگان زنده محدود به حرکت بال زدن است که پرنده در حقیقت از آن استفاده می نماید. این تحقیق با یافتن این که کدام الگوهای حرکتی بیشترین نیرو را ایجاد می کنند و کارآمدتر هستند، توضیح می دهد که چرا پرندگان به همین شکل تکان می خورند. نتایج این مطالعه همین طور می تواند در حوزه های تحقیقاتی دیگر مانند درک بهتر چگونگی تأثیر مهاجرت پرندگان توسط تغییرات آب و هوایی و دسترسی به غذا، مورد استفاده قرار گیرد.
کاربردهای بالقوه زیادی برای پهپادها وجود دارد که می توان از این بینش ها به خوبی استفاده نمود. پهپادهای بال دار را می توان برای حمل و نقل استفاده کرد، اما آنها باید به اندازه کافی کارآمد باشند و بتوانند وزن اضافی را تحمل کنند. نحوه حرکت بال ها برای عملکرد اهمیت زیادی دارد، بدین سبب اینجاست که تحقیقاتی مانند این می تواند مفید واقع شود.



1401/10/28
14:59:32
0.0 / 5
308
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی