پرتاب كوچكترین موشك تاریخ توسط ژاپن

پرتاب كوچكترین موشك تاریخ توسط ژاپن نیو وبلاگ: ژاپن كوچكترین موشك تاریخ را برای قرار دادن یك ماهوره در مدار به فضا پرتاب كرد.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، آژانس اكتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) از كوچكترین موشك ماهواره بر كه تا كنون تولید شده، رونمایی نمود و آن را به همراه یك ماهواره كوچك به فضا فرستاد.

ژاپن با این پرتاب، یك ركورد پرتاب فضایی جدید را تصاحب كرده است. آژانس اكتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) با موفقیت موفق به پرتاب كوچكترین موشك دنیا موسوم به "SS-520" كه یك موشك ژرفاسنج است، شد.

موشك ژرفاسنج یا موشك پژوهش (Sounding rocket)، یك موشك حمل كننده ابزار است كه برای اندازه گیری و انجام آزمایش های علمی در طول پرواز زیرمداری طراحی شده است. از این راكت ها برای حمل ابزار از 50 تا 1500 كیلومتر ارتفاع بالاتر از سطح زمین استفاده می گردد.

به طور كلی این ارتفاعی است بین بُرد باون های هواشناسی و ماهواره ها كه حداكثر ارتفاع برای بالون حدود 40 كیلومتر و حداقل ارتفاع برای ماهواره حدود 120 كیلومتر است.

راكت های ژرفاسنج اغلب از موتورهای مازاد موشك های نظامی استفاده می نمایند.

همانطور كه می گردد حدس زد، كلید دستیابی به این ركورد، محموله كوچك موشك بوده است. این موشك، ماهواره "TRICOM-1R" را حمل می كرد كه یك تاسواره با طول تنها 13.6 اینچ بود.

این موفقیت بیش از یك سال بعد از آزمایش موشك "SS-520" كه با شكست مواجه گردید، حاصل شد.

متخصصان توسعه موشك با آتش گرفتن موشك فقط 20 ثانیه بعد از مرحله دوم پرتاب مواجه گشتند. تحقیقات بعدا مشخص كرد كه علت احتمالی یك اتصال الكتریكی ضعیف بوده است و آژانس تصمیم گرفت تا امسال با اصلاح این مشكل، دوباره امتحان كند.

برای ماموریت های مشابه "SS-520" در آینده نزدیك برنامه ای در دنیا وجود ندارد، ازاین رو این پرتاب احیانا تا مدتی به یك رویداد عادی تبدیل نخواهد شد.

البته این پرتاب، ژاپن را یك قدم به دستیابی به مینی ماهواره های معمولی نزدیكتر كرد و ژاپن تنها نیست، شركت هایی مانند "راكت لب"(Rocket Lab) در حال توسعه موشك های كوچك خود هستند تا قدرت كافی برای تحویل مداری را داشته باشند.

موشك های بزرگ هیچگاه بزودی از دور خارج نمی شوند، اما احیانا رواج كنونی را نخواهند داشت.




1396/11/15
15:22:06
5.0 / 5
4943
تگهای خبر: فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی