نیویورک درحال غرق شدن زیر وزن خود است

نیویورک درحال غرق شدن زیر وزن خود است نیو وبلاگ: دانشمندان می گویند بنظر می رسد شهر نیویورک سالانه با سرعت چند میلی متر، درحال غرق شدن زیر وزن سنگین خود است.



به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از دانشمندان در یک پژوهش جدید و جالب توجه که در مجله Earth's Future انتشار یافته است، دریافته اند که شهر نیویورک به آرامی درحال فرو رفتن زیر وزن خود است.

این مشکل به سبب یک پدیده طبیعی رایج به نام فرونشست درحال روی دادن است که در آن چیزهای سنگین مانند ساختمان ها به تدریج، در طول زمان سنگینی می کنند و فرو می روند یا تغییرات چشم گیر در زمین، منجر به فرو رفتن اشیا در آن می شود.

این پدیده می تواند دلیلهای مختلفی داشته باشد، اما حرکات ناگهانی در رسوبات نرم یا بارهای سنگین که رسوبات نرم را به سمت پایین فشار می دهند، نمونه های بارز آن هستند.

اگر محاسبات این پژوهش جدید درست باشد، شهر نیویورک به آرامی با سرعتی در حدود ۱ تا ۲ میلی متر در سال درحال فرورفتن است. بااینکه این مقدار، زیاد به نظر نمی رسد، اما باید توجه داشت که این یک میانگین است و تعدادی از نقاط بسیار سریعتر درحال غرق شدن هستند.

این تغییرات در شهری که بیش از ۸ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، ممکنست تهدیدی برای مناطق کم ارتفاع آن باشد. بنابراین، پژوهشگران خاطر نشان می کنند که سرمایه گذاری در توسعه استراتژی های کاهشی برای مقابله با خطر فزاینده سیل و بالا آمدن سطح دریا بسیار اهمیت دارد. با این وجود، ساخت دیوارهای دریایی عظیم ممکنست بهینه ترین راهکار نباشد.

تام پارسونز، زمین شناس سازمان زمین شناسی ایالات متحده و همکارانش در دانشگاه رود آیلند در این پژوهش تاکید نمودند، هدف این مقاله افزایش آگاهی است که هر ساختمان بلند دیگری که در محیط های ساحلی، رودخانه یا دریاچه ایجاد می شود، می تواند به خطر سیل در آینده کمک نماید.

این پژوهش که توسط پارسونز و گروهش انجام شد، شامل تعیین جرم کل بیش از یک میلیون ساختمان در شهر نیویورک بود. نتایج نشان داد که وزن تجمیعی این سازه ها بیش از ۷۶۴ میلیارد کیلوگرم است.

پژوهشگران سپس شهر نیویورک را به شبکه ای از مربع های ۱۰۰ در ۱۰۰ متر تقسیم کردند و فشار رو به پایین ناشی از وزن ساختمان ها را با در نظر گرفتن نیروی گرانش محاسبه کردند.

تخمین های ارائه شده فقط وزن ساختمان ها و متعلقات آنها را در نظر می گیرند و سطوح آسفالت شده مانند جاده ها و پیاده روها و همین طور پل ها، راه آهن ها و دیگر سازه ها در شهر نیویورک در نظر گرفته نشده اند.

پژوهشگران بعد از تحلیل و بررسی داده های ماهواره ای در مورد ارتفاع سطح زمین، مدلهای خودرا مقایسه کردند و نقشه تخمینی فرونشست در شهر نیویورک را ترسیم کردند. این گروه پژوهشی هشدار می دهد که این مشکل ممکنست به سبب آثار مربوط به افزایش شهرنشینی، مانند تخلیه آب زیرزمینی بدتر شود.

نتایج این پژوهش هشدار می دهد، نیویورک نماد شهرهای ساحلی درحال رشد در سراسر جهان است که مشاهده می شود درحال فرونشست هستند، به این معنا که یک چالش جهانی مشترک برای کاهش خطر افزایش طغیان وجود دارد.





منبع:

1402/02/29
15:49:34
0.0 / 5
276
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی